DSpace Repository

İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author BÜTÜNER, İrde
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:55:02Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:55:02Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7078 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim 3.sınıf matematik dersinde şarkı kullanımının ilköğretim öğrencilerinin tutum, erişi, çoklu zeka alanları ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Muğla ilinde 3.sınıfa devam etmekte olan ilköğretim okulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Muğla merkezine bağlı Bozüyük ve Kafaca köyü alt-orta sosyoekonomik düzeylerdeki iki farklı ilköğretim okulundan 72 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır._x000B_Araştırmada bir deney ve bir kontrol grubu kullanılmış olup deney grubunda matematik dersinde şarkı kullanılırken kontrol grubunda ilköğretim programında öngörülen kazanımlar doğrultusunda matematik öğretimi uygulanmıştır. Araştırmada veriler Baykul (1990) tarafından geliştirilen Matematiğe İlişkin Tutum Ölçeği, Kocabaş (1997) tarafından geliştirilen Müziğe İlişkin Tutum Ölçeği, Selçioğlu Demirsöz ve Kocabaş (2005) tarafından ilköğretim öğrencilerinin çoklu zeka alanlarına ilişkin ilgileri, yetenekleri, bireysel özellikleri ile güçlü ve zayıf oldukları alanları ortaya koymak amacıyla Öğrenciler İçin Geliştirilmiş Çoklu Zeka Ölçeği, Başarı Testi ve Ünite Başarı Testleri ve nitel veri toplama aracı olarak öğrenciler için geliştirilen Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile toplanmıştır._x000B_Ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desenin(ÖSKD) ve zaman serisi deseninin uygulandığı araştırmada araştırmanın ilk ve son haftasında ?Matematiğe İlişkin Tutum Ölçeği?, ?Müziğe İlişkin Tutum Ölçeği?, ?Öğrenciler İçin Geliştirilmiş Çoklu Zeka Ölçeği? ve ?Ünite Başarı Testleri? uygulanmış, son-testten 4 ay sonra uzun süreli hatırda tutmayı belirlemek için ? Başarı Testi? uygulanmıştır._x000B_Grupların ön-testlerdeki farklılığı nedeniyle normallik analizi yapılmıştır. Bu sonuca göre grupların karşılaştırılmasında nonparametrik dağılım gösterenler için grupların ön-test son test ortalamaları, standart sapmaları, ön-test son-test Mann-Whitney U-Testi, ön-test son-test farklarına İlişkin Mann- Whitney U-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Kruskall Wallis testi uygulanmış olup normal dağılım gösteren grup için ise varyans çözümlemesi ve Scheffe testi, ilişkisiz yani bağımsız t-testi, tekrarlı ölçümlerde ilişkili ölçümler için t-testi uygulanmıştır._x000B_Elde edilen bulgular sonucunda müzik etkinlikleriyle desteklenmiş matematik öğretiminin öğrencilerin müzik ve matematiğe ilişkin tutumlarında, erişi puanları arasında, çoklu zeka alanları üzerinde ve hatırda tutma düzeyleri üzerinde deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ancak cinsiyetin, öğrencilerin müzik ve matematik tutumlarında, 4. ve 5. Ünite testleri üzerinde, hatırda tutma üzerinde bir etkisinin olmadığı gözlenmiştir. Sosyo-ekonomik düzeye göre, öğrencilerin erişi puanlarında ve matematik tutumlarında deney grubu lehine bazı anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Son olarak matematik öğretiminde şarkı kullanımının öğrencilerin matematik dersine ilişkin düşünce ve görüşlerinde olumlu yönde farklılıklara rastlanmıştır. This study was performed with the aim of finding out the effects of using songs in maths lessons on attitude, on performance, on the field of multiple intelligence, and on the level of conserving in memory of the third grade primary school students._x000B_The universe of the study was consisted of the students who were at the third grade of primary school in the city of Muğla._x000B_The research experiment group was consisted of 72 students of two different third grade primary schools which were in lower middle socio-economical level of villages in Bozöyük and Kafaca which were in the territory of Muğla._x000B_There were an experiment and a control group in the study; and a maths education which has been constructed according to the expected gains that have been estimated by the programme of primary school education to the control group, while an education of maths supported by using song has been applied to the experiment group._x000B_Data of the study were collected from the scale of Baykul (1990) which has been developed for Measuring in Education and Psychology: Attitude Towards Mathematics Developed for the Classical Test Theory and its Application; from the Attitude Towards Music Scale that has been developed by Kocabaş (1997); from the Multiple Intelligence Scale which has been developed by Selçioğlu, Demirsöz and Kocabaş (2005) to retrieve the interests, abilities, personal qualities, and the fields of strength and weaknes of primary school students; Achievement Test; Unite Achievement Tests; and from the semi-constructed interview form which has been developed for students as a qualitative data gathering tool._x000B_In the study which the experimental design of pre-test and post-test with control group (PPCD) and of time series have been used, the ?Mathematical Attitude Scale?, ?Musical Attitude Scale?, ?Multiple Intelligence Scale Developed for the Students?, and ?Unite Achievement Tests? have been used; and to retrieve the long term recalling ?Achievement Test? have been applied 4 months after the post-test._x000B_Because of the difference of the groups according to the pre-test, analysis of normality of groups has been done. According to the results of this analysis in the comparison of the groups for those which showed a nonparametric distribution of averages of pre-test vs post-test of groups, standart deviations, Mann Whitney U-test of pre-tests vs post-tests, Wilcoxon Labeled Sets Test, Kruskall Wallis Test have been used, and for the group of normal distribution, variance analysis, Scheffe Test, non correlated, that is, independent t-test, and t-test have been applied for correlated measurements which have been gathered in repeated measurings._x000B_According to the findings of the study, mathematics education supported by using songs was found efficient on the attitude of the students towards music and mathematics, on their performance points, on multiple intelligence fields, and on the level of reserving in memory in favour of the experiment group and this difference has been significant statistically. But there was no gender difference in the students? attitude towards music and mathematics. There was a statistically significant difference in favour of the experiment group on performance points, and attitude towards mathematics while there was no difference on attitude towards music, on reserving in memory. Finally, positive changes of the thoughts and attitudes of the students who get the Instruction of Mathematics Supported by Using Song were found. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Music, multiple intelligences, mathematics instruction, attitude,achievement, retention,Müzik, çoklu zeka, matematik öğretimi, tutum, başarı, hatırda tutma en_US
dc.title İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerindeki etkisi en_US
dc.title.alternative Effects of using songs on some parameters in primary school mathematics instruction en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account