DSpace Repository

Resim-iş eğitimi anabilim dallarında görsel belleğin gelişimine yönelik öğretim etkinlikleri ile görsel algı ilişkileri

Show simple item record

dc.contributor.author KORKUTAL, Pınar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:39Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7071 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, Resim-iş eğitimi anabilim dallarında görsel belleğin gelişimine yönelik öğretim etkinlikleri ve görsel algı ilişkilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Resim sanatı ile görsel algı, görsel bellek ilişkisi, resim-iş eğitimi anabilim dallarında uygulanan öğretim etkinlikleri ile uygulanan ders programının niteliğini ortaya koyan alt problemler incelenmiştir._x000B_Betimsel nitelikteki bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni, Türkiye'de Resim-iş öğretmeni yetiştiren kurumlarda uygulanan ders programları ve bu programları yürüten üniversitelerdir. Örneklem grubu; Gazi Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-iş Öğretmenliği Bölümleri ders programından oluşmaktadır. YÖK'ün Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-iş öğretmenliği programı referans olarak alınmıştır._x000B_Araştırmada, kavramların tanımlanmasında, konunun irdelenmesinde ve ders programlarının ortaya konulmasında Türkçe ve yabancı dillerde yayınlanmış kaynaklardan, kütüphanelerden, YÖK kaynaklarından ve internet taramasından yararlanılmıştır._x000B_Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde kuramsal çerçeve belirlenmiştir. Kuramsal çerçeve de üç bölümden oluşmaktadır._x000B_Birinci bölümde : Algı ve görsel algı kavramı, algı ve öğrenme ilişkisi,_x000B_İkinci bölümde : Bellek ve görsel bellek kavramı, bellek ve öğretim ilişkisi,_x000B_Üçüncü bölümde : Sanat ve görsel sanat kavramı, görsel sanat ve eğitim ilişkisi incelenmiştir._x000B_Araştırmanın sonucunda, görsel algı ve görsel bellek gibi özel yetenekleri ifade eden davranışların kazanılabilmesi için, Resim-iş öğretmeni yetiştiren kurumlarda, derslerin amacına uygun, estetik olarak düzenlenmiş atölye, materyal olarak zengin, ideal eğitim ortamları hazırlanmasının, ders programları ve içeriklerinin yeniden belirlenmesinin uygun olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, mevcut sistemde var olan mesleğe yönelik alan derslerinde uygulanan görsel algı ve belleği geliştirmeye yönelik etkinliklere ek olarak, öğrencilere duyu eğitimi ile görmenin önemini ve yöntemini gösteren ders planlaması yapılması ile öğretim etkinlikleri uygulamasının yerinde olacağı değerlendirilmiştir. In this research, the existence of the relationship between the teaching activities for the development of visual memory in the education of the art of painting and visual perception has been aimed. For this purpose, the relationship between the art of painting and visual perception, visual memory and the teaching activities performed in the art of painting and the problems that put forward the quality of the curriculum have been analyzed._x000B_In this descriptive research, screening method was used. The research group consists of the curriculum applied in the institutions of fine arts and the universities which perform these programs. The sample group consists of the curricula performed in Gazi University, Dokuz Eylul University, and Marmara University Education Faculties Departments of Fine Arts the Art of Painting branches. The art of painting program of the Fine Arts Education of Supreme Court of Education was taken as a reference._x000B_In this research, during the description of the concepts, identification of the topic, and the explanation of the curriculum, a great deal of benefit was provided from Turkish and foreign published materials, libraries, YOK documents, and internet search._x000B_The study consists of five parts. The theoretical framework was identified in the second part of the study. The theoretical framework itself also consists of three parts._x000B_In the first part: Perception and the concept of perception, the relationship of perception and learning._x000B_In the second part: Memory and the concept of memory, the relationship of memory and teaching._x000B_In the third part: Art and the concept of visual art, the relationship of visual art and education has been examined._x000B_At the end of the research, it has been found out that, in order to acquire the behaviors that describe the special skills like visual perception and visual memory, the preparation of ideal education conditions in the departments of the art of painting institutions which are aesthetically designed, rich in materials, ready for the purpose of the lesson, and the re-identification of the curriculum, contents are necessary. Moreover, in addition to the activities in the current system applied in the training lessons for the development of visual perception and memory, the application of the curriculum which indicates the importance of seeing and hearing to the students and the implementing of educational activities have been stated beneficial. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Perception ; Bellek = Memory ; Görsel algılama = Visual perception ; Görsel bellek = Visual memory ; Resim iş eğitimi = Paint education en_US
dc.title Resim-iş eğitimi anabilim dallarında görsel belleğin gelişimine yönelik öğretim etkinlikleri ile görsel algı ilişkileri en_US
dc.title.alternative The relationship between teaching activities for the development of visual memory in the education of the art of painting and visual perception en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account