DSpace Repository

Second Life ortamında tasarlanan yabancı dil eğitimi: Öğretmen-öğrenci ve ortam etkileşimi

Show simple item record

dc.contributor.author BEZİR, Çiğdem
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:33Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:33Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7069 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma üç boyutlu sanal ortamlardan biri olan ?Second Life? ortamında farklı öğretimsel yöntemler kullanılarak düzenlenen yabancı dil eğitiminde öğrenci, öğretmen ve ortam etkileşimine etki eden faktörleri ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Araştırmanın öğrenci boyutunda katılımcılarını, 2010-2011 eğitim-öğretim yılının güz yarıyılında iki farklı orta öğretim okulunda 10. sınıfına devam eden toplam 12 öğrenci oluşturmuştur. Bu öğrenciler, gönüllü öğrenciler arasından İngilizce dersi notları ve İngilizce ders öğretmenlerinin görüşleri alınarak belirlenmiştir. Araştırmanın öğretmen boyutunda katılımcılarını ise öğrencilerin daha önceden tanımadıkları iki İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Bu öğretmenlerin ortamdaki rolleri ise öğrencilere rehberlik etmek ve etkinliklerin uygulanmasını sağlamaktır._x000B_Çalışmanın yapısı gereği nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması benimsenmiştir. Öğrencilerin, İngilizce konuşmalarına yönelik üç farklı öğretimsel yöntem kullanılmıştır; inovasyon ile sunum yapma, altı şapkalı düşünme tekniği ile tartışma yapma ve rol oynama yöntemi ile diyalog kurma. Second Life ortamında bu yöntemlerin kullanılmasıyla yürütülen etkinliklerde öğrenci, öğretmen, sosyal ortam ve Second Life (medya) etkileşimini ortaya çıkartmak için öğrencilerle belli aralıklarla üç tane, öğretmenlerle ise çalışmanın sonunda bir yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak görüşme, Second Life ekran kayıtları ve gözlem formları kullanılmıştır. Görüşmeler bilgisayar ortamında dijital hale getirildikten sonra, tüm veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş ve uygun tablolar ile şemalar oluşturularak yorumlanmıştır._x000B_Araştırma bulgularına göre; farklı öğretimsel yöntemler kullanılarak Second Life sanal ortamında düzenlenen yabancı dil eğitiminin öğrencilerin sosyal ortam içinde akranlarından öğrenmelerine, yabancı dil konuşma deneyimi yaşayıp kendilerine güvenlerinin ve öz-yeterlilik seviyelerinin artmasına ve toplum baskısından kurtulmalarına yarar sağladığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, Second Life sanal ortamı üç boyutlu gerçeğe yakın tasarımı ile öğrencilerin ilgilerini ve derse karşı motivasyonlarını arttırırken, avatarlar ile temsil edilme olanağı sayesinde ise öğrenciler arasındaki iletişimin etkili olmasını sağlamıştır. Bunun yanı sıra Second Life öğretim ortamında gerçekleşen araştırmada ortaya çıkan sınırlılıklar ayrıntılı olarak ele alınmış ve bu konuyla ilgili çalışma yapmayı düşünen araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur The current study aims to determine factors affecting the interaction between student, teacher and environment which occurs in Second Life, one of the 3D virtual environments, used for foreign language education by employing three teaching methods. The sample is composed of 12 students attending 10th grade in two different secondary schools in the first term of the 2011-2012 academic year and 2 teachers of English to whom the students are not familiar at all. The participant students were chosen among the volunteers by considering the English course grades and teachers? opinions. The role of the teachers in this educational environment is to guide the students and apply the activities._x000B_Because of the nature of the study, case study which is one of the qualitative research methods is adopted. Three different teaching methods were employed for improving English speaking skills of the students. These methods are as follows: making a presentation using innovation, making a discussion using Six Thinking Hats and making dialogues using role-play. During the activities used in these methods, three semi-structured interviews were applied to the students periodically in order to reveal the interaction which occurred between the student and teacher in social environment and in Second Life (media) and a semi-structured interview was employed with the teachers at the end of the study. Therefore, data was collected via interviews, Second Life screen records and survey forms. After the interviews were digitalized, all data were analyzed by using content-analysis method and interpreted by appropriate tables and schemes._x000B_The results indicated that Second Life virtual media contributed to students? peer learning in a social environment organized for foreign language education in such a virtual environment, increasing their self-confidence and self-sufficiency owing to the the real experience of speaking a foreign language and helped them to get rid of social oppression. Besides, the Second Life virtual media with its real-like 3D design promoted interest and motivation of the students in course. At the end of the study, the limitations occurring during the study in Second Life teaching media are presented in detail and some suggestions are introduced for researchers who wish to study on this issue. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Üç Boyutlu Sanal Ortam, Second Life, Yabancı Dil Eğitimi, E-öğrenme, İngilizce Öğretimi, Öğretim Teknolojileri. Three-Dimensional Virtual Environments, Second Life, Foreign Language Education, E-learning, English, Instructional Technology. en_US
dc.title Second Life ortamında tasarlanan yabancı dil eğitimi: Öğretmen-öğrenci ve ortam etkileşimi en_US
dc.title.alternative Foreign language education in the Second Life: Student-teacher and context interaction en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account