DSpace Repository

Biyokimyada "Koenzim" Konusuna Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamasının Öğrenci Başarısına Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author KARADAŞ, Ayfer
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:26Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:26Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7067 NULL
dc.description.abstract Dünyanın her yeni güne yeni buluşlarla başladığı, bu değişimlere ayak uydurmanın temel gereksinim haline geldiği günümüzde öğrenci yetiştirilmesinde aktif öğrenme yöntemlerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Bu yöntemlerden biri olan probleme dayalı öğrenme öğrenciyi öğrenmenin merkezine alarak kavram yanılgısı olmaksızın anlamlı öğrenmeyi sağlamakta ve bu yolla yetişen öğrenciler bilimsel değişimleri daha iyi özümseyebilmektedir._x000B_Sunulan tez çalışmasında, Biyokimya dersi Koenzimler konusunda, tarafımızdan geliştirilerek uygulanan Probleme Dayalı Öğrenme etkinliğinin; Tıbbi Laboratuar Teknikleri ön lisans programındaki öğrencilerin öğrenme başarısına, kavram yanılgılarının oluşumuna ve biyokimya dersine karşı tutumlarına etkileri incelenmiştir._x000B_Çalışmanın örneklemini, Kırklareli Üniversitesi Tıbbi Laboratuar Teknikleri örgün ve ikinci öğretim programlarındaki 48 öğrenci oluşturmaktadır. Her iki gruptan rasgele örnekleme ile seçilen 24 öğrenci deney, diğer 24 öğrenci ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Uygulama, 2009?2010 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde toplam 7 ders saatlik bir sürede gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; ?Hazır bulunuşluk Testi?, ?Koenzimler konusu Başarı Testi?, Tutum Ölçeği? ve ? Yarı yapılandırılmış Görüşme Ölçeği? kullanılmıştır._x000B_ Örneklem grubunu oluşturan deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulamaya başlamadan önce hazırlanan hazır bulunuşluk testi uygulanmıştır. Puanları yeterli bulunan öğrencilere soru-cevap şeklinde ek hazırlık dersi yapılmıştır. Her iki gruba ön test olarak tutum ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda konular probleme dayalı öğrenme modelini esas alan yöntemlerle, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Çalışmanın sonunda öğrencilere başarı testi, tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 8.00 paket programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda probleme dayalı öğrenme uygulamasının öğrencilerin başarılarını ve biyokimya dersine karşı olan tutumlarını olumlu etkilediği ve öğrencilerin kavram yanılgıları oluşumunu engellediği sonucuna ulaşılmıştır. Importance active learning methods has increased at student trained today that world start with new inventions to new day and keep up with this changes has became basic needs. One of these methods to the problem based learning provides meaningful learning without misconception by taking students to the learning center and trained students this ways are better adapted scientific change._x000B_In this thesis study was investigated effects of the problem based learning applied ın bıochemıstry lesson ?coenzymes? ıssue that was applied and built by us to deparment of Medical Laboratory Tecniques student?s learning achivement, creation of misconception and attitude of the biochemistry lesson. The sample of the study consisted of 48 students from I. and II education in the Department of Medical Laboratory Tecniques in Health Service Vocation High School Kırklareli University. In each of the two groups 24 student was randomly assigned to experiment group and the other 24 student to treatment group. Treatment was carried out in the second semester of 2009/2010 academic year for 7 lessons hours. The data was obtained through ? Foreknowledge Test? ?Coenzymes Achievement Test?, ?Attitude Scale? and ?Semiconstructive Interview Scale?._x000B_Foreknowledge Test administered to students before investigation. Student achivement were thougt is enough through test score but question- answer addition preparatory lesson was done. Attitude scale as a pre-test was administered each two group. The subjects was taught to the experiment group by the methods of problem based learning, to the control group by traditional method by the researcher. At the end of the study, the achievement test, semiconstructive interview scale and attitude scale administered to students as a post?test.The data of the research analysed with the programme of SPSS 8.00. At the end of the study was concluded that applied problem based learning has effected students academic_x000B_achievements and attitude to biochemistry lesson positively and has blocked students misconception en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Probleme dayalı öğrenme, geleneksel yaklaşım, koenzimler, kavram yanılgısı, Problem based learning, traditional teaching, coenzymes, misconception en_US
dc.title Biyokimyada "Koenzim" Konusuna Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamasının Öğrenci Başarısına Etkisi en_US
dc.title.alternative Effect of the problem based learning applied to student achievement in biochemistry to "coenzyme" issue en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account