DSpace Repository

Görsel sanatlarla bütünleştirilmiş probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin fen akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve sanat etkinlikleriyle fen öğrenme tutumlarına etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author KAÇAR, Sevinç
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:23Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:23Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7066 NULL
dc.description.abstract Araştırmada, "Görsel Sanatlarla Bütünleştirilmiş Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Fen Akademik Başarılarına, Bilimsel Yaratıcılıklarına ve Sanat Etkinlikleriyle Fen Öğrenme Tutumlarına Etkileri" belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmada, 6. sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programı‟nda yer alan "Maddenin Tanecikli Yapısı" ünitesi, görsel sanatlarla bütünleştirilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemine uyarlanılmıştır. Bu kapsamda araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu olarak 2011 – 2012 öğretim yılında İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü‟ne bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim seviyesi birbirlerine yakın düzeylerdeki iki sınıf belirlenmiş; bu sınıflardan biri deney (n=24) ve diğeri de kontrol (n=22) grubu olarak atanmıştır. Yedi hafta süren deneysel uygulama sürecinde, deney grubu öğrencileriyle "Maddenin Tanecikli Yapısı" ünitesi görsel sanatlar bütünleştirilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemine göre sürdürülürken, kontrol grubu öğrencileriyle "Maddenin Tanecikli Yapısı" ünitesi M.E.B 2005 yılı İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı‟na göre işlenmiştir. Bu araştırmada veriler "Maddenin Tanecikli Yapısı" ünitesine ilişkin "Akademik Başarı Testi", "Sanat Etkinlikleriyle Fen Öğrenme Tutum Ölçeği" ve "Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği" ile toplanmıştır. Deneysel uygulama öncesinde ve sonrasında veri toplama araçları her iki grupta yer alan öğrencilere eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Araştırma sürecinde ve sonrasında elde edilen veriler SPSS 17 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistiksel veriler, tekrarlı ölçümler için varyans analizlerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin "Maddenin Tanecikli Yapısı" ünitesine ilişkin fen akademik başarıları, bilimsel yaratıcılıkları ve sanat etkinlikleriyle fen öğrenme tutumları arasında deney grubu lehine olumlu yönde anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deneysel uygulama sonrası kavramların öğrenilme düzeylerinin belirlenebilmesi ve görsel sanatlarla bütünleştirilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin görüşlerini belirleyebilmek amacıyla deney grubundan seçilen öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen nitel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistiksel veriler ve içerik analizlerinden yararlanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda deney grubundaki öğrencilerin görsel sanatlarla bütünleştirilmiş probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip olduğu ifade edilebilir. The aim of this study is to examine the effect of problem-based learning method integrated with visual arts on students‟ science academic achievements and attitude scale of science learning through art activities. The topics of "Particulate Nature of Matter" in Science and Technology Course were adapted to problem-based learning method integrated with visual arts. In the study, pre test-post test control group quasi experimental design was used. The sixth levels students who receive education in an elementary school in Buca in İzmir were constituted as the working group of the investigation. Two classes determined and pointed as experimental (n=24) and control (n=22) group. In experimental process last in seven weeks, lessons in experiment group were carried out by using problem based learning method integrated with visual arts and lessons in control group were carried out by using only primary science and technology curriculum. In the study, "The Academic Achievement Test about The Unit of Particulate Nature of Matter" and "Attitude Scale of Science Learning through Art Activities" were used as data collecting tools. Data collection tools were applied to both groups before and after the process. Data were analyzed with SPSS 17 program. Descriptive statistical data used to assess quantitave data while variance analysis used for repetitive measurements. After data analysis, a significant difference found in science academic achievement, scientific creativity and attitude towards learning science with art activities between experimental and control groups in favor of experiment group. Students have been asked semi-structured interview questions to determine their opinions about problem based learning method integrated with visual arts and their level of concept learning Descriptive statistical data and content analysis were used while assessing obtained qualitative data. After assessment of qualitative data, it can be said that students have positive opinions about problem based learning integrated with visual arts. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Problem Based Learning, Science and Technology Teaching, Visual Arts,Probleme Dayalı Öğrenme, Fen ve Teknoloji Öğretimi,Görsel Sanatlar en_US
dc.title Görsel sanatlarla bütünleştirilmiş probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin fen akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve sanat etkinlikleriyle fen öğrenme tutumlarına etkileri en_US
dc.title.alternative The effects of problem based learning method integrated visual arts on students? academic achievements, scientific creavities and attitudes towards science teaching with art activities en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account