| dc.description.abstract | Araştırmamız Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim okullarında 9, 10,  11,12. sınıflarda ders olarak verilmekte olan Türk Edebiyatı dersi müfredatını esas  almaktadır. Türk Edebiyatı konularıyla ilgili olarak bilgisayar ortamında neler  yapılabileceğine dair görüşlerin yer aldığı çalışmada bilgisayar destekli ders  uygulamalarından model önerisi ortaya konulmaya çalışılmıştır.  "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı" konulu yüksek  lisans alan araştırmamız beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde  araştırmamızın problemi, amacı ve önemi, varsayımlar, sınırlılıklar üzerinde  durulmaktadır. İkinci bölümde, ilgili yayın ve araştırmalar; üçüncü bölümde  araştırmanın yöntemi (araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama araçları,  veri çözümleme teknikleri) açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde eğitim teknolojisi,  bilgisayar destekli öğretim, bilgi teknolojisi sınıflarının kullanım amaç ve ilkeleri,  Türk Edebiyatı dersinin genel amaçları, Türk Edebiyatı dersinde bilgisayar destekli  öğretim uygulamalarının altyapısını oluşturan unsurlar hakkında genel bilgiler  verilmektedir. Beşinci bölümde ise Türk Edebiyatı dersinde bilgisayar destekli ders  uygulamaları yer almaktadır. Daha sonra bu çalışmadan çıkan sonuç ve konuyla ilgili  önerileriler açıklanmıştır.  Our search is predicated on the curriculum of Turkish literature which is  taught as a course in the 9th ,10th,11th and 12th grades that are in the secondary  schools of Ministry of National Education. In the study which involves what can be  done about the subjects of Turkish literature in computer vision applications,  computer-assisted courses have been tried to put forward a proposal model. Our graduate search is about "The Usage of Computer in Teaching Turkish  Language and Literature" has got five parts. In the first part; It is focused on the  problem, aim and importance of our search, the assumptions and the limitations. In  the second part; publications and research, in the third part; research method  (research model, universe and sampling, the equipments of data colloction, the  techniques of data analysis) have been described. In the fourth part; it has been given  general information about education technology, computer-assisted teaching, the  aim and principle of information technology classes, the general aims of Turkish  literature course and the elements forming the basic facilities of the applications of  computer assisted teaching in Turkish literature. In the fifth part; the computer  assisted course applications in Turkish literature has been included. After then the  results from this study and related recommendation have been explained. | en_US |