DSpace Repository

Türk dili ve edebiyatı öğretiminde bilgisayar kullanımı

Show simple item record

dc.contributor.author KAPLAN, Orhan
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:13Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:13Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7063 NULL
dc.description.abstract Araştırmamız Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim okullarında 9, 10, 11,12. sınıflarda ders olarak verilmekte olan Türk Edebiyatı dersi müfredatını esas almaktadır. Türk Edebiyatı konularıyla ilgili olarak bilgisayar ortamında neler yapılabileceğine dair görüşlerin yer aldığı çalışmada bilgisayar destekli ders uygulamalarından model önerisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminde Bilgisayar Kullanımı" konulu yüksek lisans alan araştırmamız beş bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde araştırmamızın problemi, amacı ve önemi, varsayımlar, sınırlılıklar üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde, ilgili yayın ve araştırmalar; üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi (araştırma modeli, evren ve örneklem, veri toplama araçları, veri çözümleme teknikleri) açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde eğitim teknolojisi, bilgisayar destekli öğretim, bilgi teknolojisi sınıflarının kullanım amaç ve ilkeleri, Türk Edebiyatı dersinin genel amaçları, Türk Edebiyatı dersinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının altyapısını oluşturan unsurlar hakkında genel bilgiler verilmektedir. Beşinci bölümde ise Türk Edebiyatı dersinde bilgisayar destekli ders uygulamaları yer almaktadır. Daha sonra bu çalışmadan çıkan sonuç ve konuyla ilgili önerileriler açıklanmıştır. Our search is predicated on the curriculum of Turkish literature which is taught as a course in the 9th ,10th,11th and 12th grades that are in the secondary schools of Ministry of National Education. In the study which involves what can be done about the subjects of Turkish literature in computer vision applications, computer-assisted courses have been tried to put forward a proposal model. Our graduate search is about "The Usage of Computer in Teaching Turkish Language and Literature" has got five parts. In the first part; It is focused on the problem, aim and importance of our search, the assumptions and the limitations. In the second part; publications and research, in the third part; research method (research model, universe and sampling, the equipments of data colloction, the techniques of data analysis) have been described. In the fourth part; it has been given general information about education technology, computer-assisted teaching, the aim and principle of information technology classes, the general aims of Turkish literature course and the elements forming the basic facilities of the applications of computer assisted teaching in Turkish literature. In the fifth part; the computer assisted course applications in Turkish literature has been included. After then the results from this study and related recommendation have been explained. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Turkish literature, computer-assisted teaching, teaching of Turkish literatuare.Türk Edebiyatı, bilgisayar destekli öğretim, Türk Edebiyatı öğretimi. en_US
dc.title Türk dili ve edebiyatı öğretiminde bilgisayar kullanımı en_US
dc.title.alternative The usage of computer in teaching Turkish language and literature en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account