DSpace Repository

Özgün baskı sanatında bir anlatım biçimi olarak portre

Show simple item record

dc.contributor.author KURUT, Tolga
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:54:06Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:54:06Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7061 NULL
dc.description.abstract Sanatın ortaya çıkışından bu yana sanatçıların kendilerini ifade etmek için kullandıkları en önemli anlatım biçimlerinden biri portre olmuştur.  Portre, kullanılan teknik fark etmeksizin iki boyutlu bir zemin üzerine bireyin tüm özelliklerini nesnelleştirip, bir boyutuyla da tarihsel bir yapı kazanmalarını sağlar. Portreyi diğer anlatım biçimlerinden ayıran en önemli özelliği ise portresi yapılan kişinin tüm duygularını tam olarak aktarmasıdır. Bu yönüyle kişinin salt nesnel bir tanımı yapılması dışında duygusal özelliklerinin yansıtılmasına da şans vermektedir.  Sanat tarihinde detaylı bir inceleme yapıldığında, sanatçıların portrelerden vazgeçemedikleri ve halen kendilerini ifade edebildikleri bir anlatım biçimi olarak portreyi kullandıkları görülmektedir. 20. yy boyunca da portre birçok sanatçı ve sanat akımında anlatım biçimi olarak kullanılmıştır. Özgün baskı tekniğinin bir anlatım biçimi olan portrelerin, sanatçılara farklı ifade şekilleri sunduğunu görmekteyiz. Çünkü özgün baskı tekniğini diğer tekniklerden ayıran en önemli özelliklerinden biri güçlü anlatıma katkısı olması ve bir seferde fazla sayıda çalışma alınmasıdır. Bu tezde özgün baskı tekniği öncelikli tutularak, portrenin sanat kavramı içindeki yerinin ne olduğu, sanatçıların anlatım biçimi olarak özgün baskı ve portreyi neden kullandıkları gibi sorulara cevap aranmıştır. One of the best expression format using by artists to express themselves is portrait from emerging of the art to today.  Portrait -no matter the technique used- provides acquiring the historical structure by objectivizing the whole features of indivual on two-dimensional stage. The best feature of portrait to seperate it from other expression types is completely transferring the whole emotions of person whose portrait drawn. Thus, it gives the chance not only to make an objective definition but also to reflect the emotional features of people. When make a detail investigation in art history, it is seen that artists don't give up drawing portraits, and they are still using portraits as an expression type to express themselves. During 20th cc, the portrait has been used by artists and in art movements as an expression type. We see that portraits as an expression type of unique press edition present different expression types to artists. Since, the best feature of unique press edition to seperate it from other press editions is having a contribution to strength expression and getting much more workings at a time. In this thesis, as giving priority to unique press edition, there is looking for answers of questions as what is the place of portrait in art concept, and why the artists are using the portrait and unique press as an expression type. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Anlatım dili = Expression language ; Baskı sanatları = Printmakings ; Portre = Portrait ; Resim = Picture ; Resim sanatı = Painting art ; Özgün baskı = Original print en_US
dc.title Özgün baskı sanatında bir anlatım biçimi olarak portre en_US
dc.title.alternative A portrait of the art of printmaking as a form of expression en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account