Abstract:
Bu araştırmanın amacı; Genel Kimya Dersi, Gazlar konusunda Bilgisayar Destekli Eğitime dayalı olarak hazırlanan öğretim materyalinin, Gazlar konusunda öğrenci akademik başarısı üzerine etkisini araştırmaktır._x000B_Çalışmada, Bilgisayar Destekli Eğitimin, Gazlar konusunun öğrenilmesine etkisi deneme modeli ile araştırılmıştır. Uygulama öncesinde gruplara, Gazlar Hazır Bulunuşluk Testi uygulanmıştır. Daha sonra gruplara, ön test uygulanmıştır. Deney grubunda Gazlar konusu işlenirken, bilgisayar destekli eğitim gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntem uygulanmıştır. Uygulama sonunda gruplara son test uygulanmıştır. Daha sonra, her iki gruptan başarılı, orta seviye ve başarısız öğrencilerden seçilerek, toplam 15 öğrenci ile mülakat yapılmıştır._x000B_ _x000B_Çalışma sonunda Bilgisayar destekli eğitimin uygulandığı deney grubu öğrencileri ile geleneksel yaklaşımın uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin Genel Kimya dersi ?Gazlar? konusundaki akademik başarıları arasında anlamlı farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre, deney grubunda BDE ile ilgili olumlu görüşler, olumsuz görüşlere göre oldukça fazladır. Yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre, kontrol grubunda düz anlatım yöntemi ile ilgili olumlu görüşler, olumsuz görüşlere göre fazladır. Aim of this study is to research the effect of computer based materials of instruction of Gases in General Chemistry on students? acadenic success in Gases._x000B_In this study, the effects of Computer Assisted Instruction on the learning of Gases which takes place in the General Chemistry curriculum were investigated based on trial method. Before the practical application, Test of Readiness About Gases was applied to the groups. After that, pre-test was applied to each group. While Computer Assisted Instruction was applied for the experimental group, conventional learning approach was applied for the control group. At the end of the application, the post-test was applied to them. After that, 15 students were chosen from groups, including the successful ones, the unsuccessful ones and the ones who reached intermediate level and they had an interview._x000B_At the end of the study, no significant difference was found out in the academic success of Gases that take place in General Chemistry curriculum between the experimental group to whom Computer Assisted Instruction was applied and the control group to whom conventional learning approach was applied. According to interview results, the experimental group had much more positive views about Computer Assisted Instruction than negative views. Besides, it was seen that the control group had more positive views about conventional learning approach than negative views.