DSpace Repository

İzmir il merkezindeki mesleki ve teknik liselerde çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri

Show simple item record

dc.contributor.author YILDIZ, Özlem
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:49Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:49Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7056 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, İzmir İl Merkezindeki mesleki ve teknik liselerde çalışan öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini belirlemek ve karşılaştırmaktır._x000B_Sanayi devrimiyle ortaya çıkan nitelikli insan gücü ihtiyacıyla önemi artan mesleki ve teknik eğitiminde büyük bir öneme sahip olan öğretmenlerin doyumsuzluk nedenlerini ortaya koyarak bu durumunun düzeltilmesi için yapılacak gerekli düzenlemeler değerlendirilmektedir._x000B_Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında İzmir il sınırları içerisinde yer alan 72 adet mesleki ve teknik liselerde görev yapan 3451 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine, merkez il sınırları içinde yer alan 11 mesleki ve teknik liselerde çalışan 370 öğretmen alınmıştır._x000B_Araştırmada öğretmenlerin cinsiyet, yaş, branş, mesleki kıdem, bulundukları okuldaki çalışma sürelerine, medeni durum, mezun oldukları okul değişkenleri ile genel iş doyum düzeyleri, işin kendisi, yönetim, ücret, bireyler arası ilişkiler, başarı, saygınlık, tanınma ve veli öğrenci ilgisizliği boyutları arasındaki ilişkiye bakılmıştır._x000B_Araştırmada veri toplama aracı olarak, Şahin (1999)'in geliştirmiş olduğu ?İş Doyum Ölçeği? ve ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatiksel analizleri için SPSS (Statistical Package For Social Science, 13) paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Hata payı üst sınırı 0,05 olarak kabul edilmiştir._x000B_Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre, Mesleki ve teknik liselerde çalışan öğretmenlerin genel iş doyum düzeyleri ?kısmen? düzeyinde bulunmuş; öğretmenlerin işlerinde kısmen doyumlu oldukları belirlenmiştir. İş doyumu boyutlarına göre öğretmenlerin yönetim, işin kendisi, veli öğrenci ilgisizliği, başarı, saygınlık tanınma ve bireyler arası ilişkiler, ücret boyutlarında ?kısmen doyumlu? oldukları belirlenmiştir._x000B_Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. The purpose of this research is to determine and compare the job satisfaction levels of the teachers working in vocational and technical high schools located in City Center of İzmir._x000B_Necessary arrangements made to rectify the situation by putting out the reasons for dissatisfaction of teachers who have a great importance in vocational and technical education because of the increasing importance of the need for qualified manpower after the industrial revolution are considered._x000B_The universe of the study is composed of 3451 teachers working in 72 vocational and technical high schools located in City Center of İzmir in 2009-2010 Academic Year. Study sample is consist of 370 teachers have been working in 11 vocational and technical high schools within the boundaries of the central city._x000B_In this research,age, sex, branch, length of service, marital status, the school they graduated from, job satisfaction level, job itself, management, salary, relationship between teachers, success, respect, being known and lack of interest, of students and their families are considered._x000B_Job Satisfaction Scale and Personal Information Form developed by Şahin (1999) are used as the data collection tool. SPSS (Statistical Package For Social Science, 13) software package was used for statistical analysis of the data collected by the research. The data frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test and one-way analysis of variance was used for analysis of the data. The margin of error was adopted as the upper limit of 0.05._x000B_According to the findings of the research results the overall level of job satisfaction of teachers working in vocational and technical high schools, was found ?in part. Job satisfaction of teachers in respect of management, the job itself, irrelevence of the parents and students' irrelevence, success-esteem-recognation, relations of individuals are partially satisfactory._x000B_According to the results of the study some suggestions have been given for practitioner and for researchers. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Mesleki ve Teknik Lise, İş Doyumu Boyutları, İş doyumu. Vocational and Technical High School, Dimensions of Job Satisfaction, Job satisfaction. en_US
dc.title İzmir il merkezindeki mesleki ve teknik liselerde çalışan öğretmenlerin iş doyum düzeyleri en_US
dc.title.alternative The job satisfaction levels of the teachers working in vocational and technical high schools located in city center of İzmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account