DSpace Repository

İlköğretim okulu öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumlarının seviye belirleme sınavı ve bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author YILMAZ, Asude
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:36Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:36Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7052 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim okulu öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumlarını Seviye Belirleme Sınavı ve bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular; cinsiyetin ve anne eğitim düzeyinin İngilizceye yönelik tutum üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğudur. Devlet okullarında okuyan kız öğrenciler ve genel olarak kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha olumlu tutuma sahiptirler. Devlet okulunda okuyan öğrencilerin anne eğitim düzeyi düşük olanlar yüksek olanlara göre, özel okulda okuyan öğrencilerin ise anne eğitim düzeyi yüksek olanlar düşük olanlara göre ve de özel okulda okuyup dershaneye giden öğrencilerin önem ve gereklilik boyutunda dershaneye gitmeyen öğrencilere göre İngilizceye yönelik daha olumlu tutum içinde oldukları görülmüştür._x000B_Buna karşılık öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumlarının baba eğitim durumu, aile gelir düzeyi, ailelerinde İngilizce konuşan biri olup olmaması ve SBS için İngilizceye çalışmak için ailelerinden destek alıp almamaları ile anlamlı bir ilişkisinin olmadığı görülmüştür. The aim of this research is to discern the attitudes of elementary school students towards English in terms of Level Determining Examination and other variables in a comparative way.The findings of the research lead to the following conclusions: there is a significant relationship between the attitudes of students and their sex and the level of their mother?s education. Other findings of the research are: female students attending to state schools and in general female students have more positive attitudes than male students. Students attending to state schools and whose mother?s education level is low have more positive attitudes than those whose mother?s education level is high in state schools. However students attending to private schools and whose mother?s education level is high hold more positive attitudes than those whose mother education level is low in private schools. One further finding is that those students attending to private schools and going to private teaching centers hold more positive attitudes towards English in the dimension of importance and necessity than the students attending to private schools and who don?t go to private teaching centers._x000B_No significant relationship has been found between students? attitudes towards English and the level of their father?s education, family income, whether there is anybody in the family who speaks English and whether they receive support from their families for studying English for the Level Determining Exam. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim okulu öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutumlarının seviye belirleme sınavı ve bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi en_US
dc.title.alternative Study of elementary school students' attitudes towards English in terms of level determinig exam and other variables in a comparative way en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account