DSpace Repository

Konuşma becerisinin ilköğretim öğrencilerine öğretimi üzerine bir inceleme

Show simple item record

dc.contributor.author DÜLGER, Melis
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:26Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:26Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7049 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin İlköğretim Türkçe Dersi (6-8. sınıf) Öğretim Programı'nda belirtilen konuşma becerisi kazanımlarını uygulayabilme düzeyini ve 6-8. sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki etkinliklerin, konuşma becerilerini ne düzeyde kazandırabildiğini tespit etmektir._x000B_Ayrıca; öğrencilerin konuşma becerisi kazanımlarını davranışa dönüştürebilme düzeylerini anket aracılığıyla saptamak ve tespitlerde bulunmak da çalışmanın amaçları arasında yer almaktadır. Bu amaç doğrultusunda, daha fazla öğrencinin gözlem sonucunu alabilmek için anketler, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarındaki Türkçe öğretmenlerine uygulanmıştır._x000B_İlköğretim 6-8. sınıf Türkçe ders kitaplarında konuşma becerisinin metinlere ait etkinliklerdeki işlenişi hakkında tespitlerde bulunmak için, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında 6-8. sınıflarda kullanılan Türkçe ders kitaplarına, çalışma kitaplarına, öğretmen kılavuz kitaplarına ulaşılmıştır. Kitaplar genel anlamda değil, metinlere indirgenerek incelenmiştir, yorumlanmıştır ve konuşma becerisine yönelik kazanımların genel kazanımlara oranları hesaplanmıştır. Çalışma kapsamında yapılan, inceleme ve istatistiksel analizler sonucunda, İlköğretim 6-8. sınıf öğrencilerinin İlköğretim Türkçe Dersi (6-8. sınıf) Öğretim Programı'nda belirtilen konuşma becerisi kazanımlarını uygulayabilme becerilerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde hazırlanan İlköğretim 6-8. sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitaplarında yer alan konuşma becerisine yönelik etkinlikle ve anket sonuçlarına ait veriler; sonuç, öneriler ve tartışma bölümünde yorumlanmıştır. Bu amaçla, öğrencilerin konuşma becerisi kazanımlarını uygulama düzeyleri hakkında yapılanlar ve yapılması gerekenler belirlenmeye çalışılmıştır The purpose of this study, Primary 6, 7 and 8 Elementary grade students' Turkish Instructor (6,7,8. Classes) Education Program to apply the achievements of the level of speaking skills, and 6, 7 and 8 Turkish Textbooks class activities is to determine what level of speaking skills.In addition, the gains of students' speaking skills through a questionnaire to determine the levels of conversion behavior and to make determinations are among the objectives of the study. For this purpose, the result of observation to get more students in primary schools under the Ministry of Turkish National Education surveys given to teachers. Achievements of the students practice speaking skills in SPSS 16.0 for Windows program was used to determine levels._x000B_Primary 6, 7 and 8 Class of Turkish textbooks speaking processing of texts to make determinations about the 2009-2010 academic year, the second level primary education used in the Turkish textbooks, workbooks, teacher's guide books has been reached. Books in general terms, not reduced to the texts studied, interpreted and speaking skills of gains for the overall gains rates were calculated. The study conducted under the observation, investigation, and as a result of statistical analysis, Primary 6, 7 and 8 Elementary grade students' Turkish Instructor (6,7,8. Classes) Education Program to apply the achievements of the speaking skill levels, from the media. Prepared within the framework of the constructivist approach to Primary 6, 7 and 8 Turkish Class Teacher 's Books, Student Workbooks and textbooks for the event and the survey results in the ability of speech data of the result, suggestions and discussion section is interpreted. For this purpose, students' speaking skills and needs to be done is to determine the achievements of those made about the levels of application. For this purpose, students' speaking skills and needs to be done is to determine the achievements of those made about the levels of application en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Ders kitapları = Textbooks ; Ders programları = Curriculum ; Kitaplar = Books ; Konuşma = Speaking ; Konuşma becerisi = Speaking skills ; Türkçe = Turkish ; Türkçe dersi = Turkish lesson ; Öğrenciler = Students ; Öğretim = Teaching ; İlköğretim = Primary education ; İlköğretim öğrencileri = Primary education students en_US
dc.title Konuşma becerisinin ilköğretim öğrencilerine öğretimi üzerine bir inceleme en_US
dc.title.alternative A study on the teaching of speaking skills for primary school students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account