DSpace Repository

Biyografik eserlerin tarih öğretimine katkısı ve İkinci Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e uzanan sürecin değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Kaya, Ahmet
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:53:09Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:53:09Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7044 NULL
dc.description.abstract Biyografik eserler, tarih öğretimi açısından önemli bir kaynak olarak değerlendirilmelidir. İkinci Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e geçen dönemde, bireylerin mücadelelerinin, sürecin gelişmesindeki rolü büyüktür. Türkiye Cumhuriyeti'nin temellerinin atılması ve demokrasinin gelişimi açısından dikkatlice incelenmesi gereken bu döneme, ne yazık ki tarih öğretiminde ve ders kitaplarında yeterince önem verilmediği göze çarpmaktadır. Halbuki dönemin olaylarına, bu eserlerin gözüyle bakıldığında farklı değerlendirmelerde bulunulmaktadır. Gelişim çağında bulunan İlköğretim 8. sınıf öğrencileri ve genç nesli temsil eden lise öğrencilerinin, ezberden ziyade konuları farklı açılardan değerlendirerek öğrenmeleri, tarih bilimi için vazgeçilmezdir. Böylece öğrenciler, bu bilimin kendilerine sunmak istediği geçmişi öğrenip, günümüzü yorumlama ve geleceklerine yön verme yetisini kazanmış olacaklardır. Genç neslin, İkinci Meşrutiyet'i hazırlayan şartları, İkinci Meşrutiyet dönemini, İttihat ve Terakki Partisi, Birinci Dünya Savaşı ve Milli Mücadele'de yaşananları, biyografileri, hatıraları incelemeden öğrenmeye çalışması eksik olacaktır. Öğreticilerin de dikkat edecekleri en önemli nokta, bu kaynakları kullanırken abartılı bir kimlik oluşturma endişesi taşımalarıdır. Öğrencilere sürekli bir biçimde kahramanlıklarla dolu yaşamların verilmesi, hatalardan ders çıkarma becerisini yok edecektir. Bu nedenle, farklı yaklaşımların dile getirilmesi, öğrencilere kazandırmaya çalıştığımız, ?değerlendirme yaparak doğruya ulaşma? çabamıza destek verecektir Biyographic works should be regarded as a resource for teaching history. During the period from the second Constitutional Monarchy to the Republic, the roles of the People?s struggles were very important. It wasn?t given importance in teaching history and the course books in this period which should be evaluated carefully according to the development of the democracy and the foundation of the Turkish Republic. However, when we assess the event of this period by means of the textbooks, we can evaluate the events very different ways. The eighth grade students, who are in the growth age, and the high school students, who represent the youth, should learn the history with cause and conseqence instead of memorizing the history. This learning tecnique is unevitable for learning history. In this way the students will get the ability to learn the past and lead the present and the future with this learning. The aim of history science is to teach the past and take lessons from the past and not to do the same mistakes. It will be wrong for the young people learning the history without searching the conditions causing the second Constitutional Monarchy, second Constitutional Monarchy Period, Committee of Union and Progress, World War I., the incidents in Indepence War, memories and biographies. The most important point which the teachers should give attention is while using this teaching materials they shouldn?t over the people (heroes) taking part in history. Always teaching students heroic events with exaggerating will make students end their taking lessons ability from the mistakes occuring in history. Because of this, looking into the past events from different point of views will support the teachers who try to supply the students to get the ability evaluating the events and getting the truth. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Biyografi = Biography ; Cumhuriyet Dönemi = Republic Period ; Hatırat = Memoirs ; Meşrutiyet Dönemi = Constitutional Monarcy Period ; Otobiyografi = Autobiography ; Tarih = History ; Tarih öğretimi = History teaching ; Öğretim = Teaching en_US
dc.title Biyografik eserlerin tarih öğretimine katkısı ve İkinci Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e uzanan sürecin değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative The supplement of the biyographic works to history teaching and the evaluating of the period from the Second Constitutional Monarchy to Republic en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account