Abstract:
Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf matematik öğretiminde kavram karikatürlerinin ondalık kesirler konusundaki akademik başarı ve kalıcılığa etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri 2009-2010eğitim öğretim yılının I. döneminde İzmir ili Torbalı İlçesi Ayrancılarİlköğretim Okulu'nun 5. Sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmanın deseni ön-test, son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu ise beşinci sınıf öğrencilerinden60kişi (30 deney + 30 kontrol)oluşturmaktadır. Uygulama sürecinde4 hafta (16 saat) boyunca deney grubunda ?Kavram Karikatürleri İle Desteklenmiş Ondalık Kesir Öğretimi? uygulanmış, kontrol grubunda ise matematik öğretimi programında yer alan yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda ders işlenmiştir. Verilerin toplanması aşamasında ön uygulaması yapılmış güvenirlik katsayısı (r) 0,89 bulunan ?Ondalık Kesirler Akademik Başarı Testi?, uzman görüşlerine dayalı olarak hazırlanmış olan 15 adet ?Kavram Karikatürleri Etkinlik Yaprakları? ve ?Kavram Karikatürleri İle Destekli Matematik Öğretim Sürecine İlişkin Öğrenci Görüş Formu? kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler TAP (Test Analysis Program), SPSS 15.0 programı ve nitel veri analizi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; üç alt probleme ilişkin sonuçlar değerlendirilmiştir. Birinci alt problemdedeney ve kontrol gruplarının öntest ölçümlerinde matematik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarında grupların öntest akademik başarılarının benzer düzeyde olduğu istatistiksel olarak kanıtlanarakbirinci alt problem sonuçlandırılmıştır.İkinci alt problemde, deney grubunun öntest ortalama puanlarına göre düzeltilmiş sontest ve kalıcılık akademik başarı ortalama puanları kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği analiz edilmiş ve sonuçların deney grubu lehine anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Son olarak deney grubundakiöğrencilerin kavramsal karikatürleri ile destekli matematik dersine yönelik görüşleri betimsel ve içerik analizi ile analiz edilmiş ve öğrencilerin süreç sonunda dersine yönelik olumlu görüş geliştirdikleri sonucuna varılmıştır. Thepurpose of thisresearch is toimplementtheeffect of conceptcartoonsaboutdecimalfractions on academicsuccessandpermanence in elementaryeducation of 5thgradestudents. The data of researcharetakenfromthe 5thgradestudents of Ayrancılar Primaryschool in Torbalı, İzmir in thefirstsemester of 2009-2010 educationyears. Researchdesign is defined as pre-test and post-test experimentaldesignwithcontrolgroups. Thesample of theresearchconsists of 60 (30 experimen + 30 controls) of 5thgradestudents. Duringapplicationwhichtakes 4 weeks (16 hours) in theresearchgroup, ?Teaching of decimalfractionswithconceptcartoons? is applied, in thecontrolgroup, thestructuredapproachhavebeenapplied as in mathematiccurriculum. Duringdatacollection, ?DecimalFractionsAcademicSuccess Test? whosepreapplication is done anditsreliabilityfactor is found as 0.89; 15 ?ConceptCartoons Activity Sheets? whicharepreparedwiththepoint of view of expertsand ?StudentOpinion Form Concerning Learning of MathematicsSupportedbyConceptCartoons? havebeenused. Thedatawhichgainedduringresearch is analyzedby TAP (Test Analysis Program), SPSS 15.0 program andqualitative data analyze. Accordingtoresultswhicharegainedbyanalyzes; threesub-problemsareconfirmed. Inthefirstsub-problem, it is staticallyprovedthatmathematicalsuccess of experimentandcontrolgroupsare in similarlevel, thusthefirsthypothesis is confirmed. Inthesecondsub-problem, it is confirmedbystatisticsthatthe post-test averagesuccesspointswhicharecorrectedaccordingtoaveragesuccesspoints of pre-test andfollowingacademicsuccessaveragepointsarereallyhighbycomparingwithcontrolgroup. Lastly, students? opinionsaboutmathematicclasswithconceptcartoonsareanalyzedbyquantitative data analyzeand it is concludedthat at theend of applicationstudentsgavepositivefeedback