DSpace Repository

Demokrat Parti Döneminde (1950-1960) sosyal bilgiler eğitimi

Show simple item record

dc.contributor.author DUMAN, Ruşen
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:42Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7036 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, Demokrat Parti Dönemi'nde (1950-1960) Sosyal Bilgiler Eğitimi incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı, Türk siyasi tarihi içerisinde hem iktidara gelmesi, hem de iktidardan ayrılması açısından bir dönüm noktası olan Demokrat Parti Dönemi (1950-1960) içerisindeki sosyal, siyasal, ekonomik gelişmeler ışığında eğitim uygulamalarını irdelemek, bu temelde sosyal bilgiler eğitimine ilişkin gelişmeler ve faaliyetleri inceleyerek değerlendirme yapmaktır._x000B_Araştırma geçmişteki bir durumun tespitine yönelik olduğu için ilgili döneme ilişkin tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla 1950?1960 yılları arasında görev yapan Demokrat Parti hükümetlerinin programları, raporlar, yönetmelikler, döneme ilişkin kitaplar, makaleler ve dergiler incelenmiş ve araştırmanın amacı doğrultusunda yapılandırılmıştır._x000B_Araştırma beş bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde araştırmanın problem durumu, amacı ve önemi; ikinci bölümde ilgili yayın ve araştırmalar; üçüncü bölümde de araştırmada kullanılan yöntem açıklanmıştır. Dördüncü bölümde araştırma konusuna ilişkin bulgu ve yorumlar yer alırken, son bölümde ulaşılan sonuçlar değerlendirilerek ifade edilmiştir In this research, the social studies education has been studied in the period of Democratic Party (1950- 1960). The aim of this research is to scrutinize educational applications in view of social, political and economic developments in the course of the Period of Democratic Party, which is a turning point in the Turkish political history in terms of both its coming to and leaving the power, and to make evaluations on this basis by studying the developments and activities as regards social sciences education._x000B_Because this research is into the determination of a situation in the past, the scanning model has been employed related to the concerned period. The programs of Democratic Party governments, which served in 1950-1960, have been examined scanning the books, articles, magazines and newspapers of the time and have been structured in parallel to the aim of the research._x000B_The research is composed of five parts. The problematic state of the research has been explained in the first part; the concerned papers and researches in the second part; the method used in the research in the third part. The data and comments related to the topic of the research are included in the fourth part; the obtained results have been stated and evaluated in the fifth part. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Demokrat Parti = Democrat Party ; Eğitim = Education ; Eğitim politikaları = Education policies ; Siyasi partiler = Political parties ; Sosyal bilgiler = Social studies ; Sosyal bilgiler eğitimi = Social studies education en_US
dc.title Demokrat Parti Döneminde (1950-1960) sosyal bilgiler eğitimi en_US
dc.title.alternative The education of social studies during the Period of Democrat Party (1950-1960) en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account