DSpace Repository

Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleriyle çocukluktaki örselenme yaşantıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ZERENOĞLU, Leyla
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:32Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:32Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7033 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ve örselenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla oluşturulmuştur. Bununla birlikte, bağlanma stili ve örselenmişlik düzeyleri bazı değişkenler açısından incelenmiştir._x000B_Araştırma Boğaziçi Ünivesitesi'ndeki farklı fakültelerden 181 hazırlık öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Katılımcıların bağlanma stilleri ?Yetişkin Yaşantıları Envanteri?, ?Çocukluk Örselenme Yaşantıları Ölçeği?, depresyon düzeyleri ?Beck Depresyon Envanteri? kullanılarak değerlendirilmiştir. Bununla birlikte öğrenciler ve aileleri hakkındaki kişisel ve sosyo-demografik bilgiler araştırmacı tarafından geliştirlen ?Kişisel Bilgi Formu ? aracılığıyla toplanmıştır._x000B_Araştırma verileri korelasyon ve çoklu regresyon analizi, bağımsız gruplar için t testi ve Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yöntemiyle analiz edilmiştir._x000B_Araştırma sonuçları örselenmişlik yaşantıları ile depresyon seviyesi arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte bağlanma stilleri ve fiziksel kötüye kullanım arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Son olarak korkulu bağlanma stili ile örselenmişlik yaşantılarının ilişkili olduğu bulunmuştur._x000B_Bu çalışmada, bağlanma stilinin cinsiyete, annenin eğitim seviyesine, kardeş sayısına, anne sütü alma süresine göre farklılaştığı bulunmuştur. Örselenmişlik düzeyi ise ebeveynlerden ayrı kalma durumuna, çocuk yetiştirme tutumuna, kardeş sayısına ve anne sütü alma süresine göre değişmiştir. Son olarak, öğrencilerin depresyon düzeylerinin çocuk anne-baba tutumuna , ebeveynlerden ayrı kalma ve anne sütü alma süresine göre değiştiği saptanmıştır._x000B_Anahtar Kelimeler: Bağlanma Stilleri, Depresyon, Örselenmişlik Düzeyi , Duygusal Kötüye Kullanım ve Duygusal İhmal, Fiziksel Kötüye Kullanım, Cinsel Kötüye Kullanım This study is designed to investigate The analysiz of the realitionship between the attachment styles and childhood trauma of university students. Also, attachment style and level of childhood traumas were investigated according to some variables._x000B_The study was carried out on a sample of 181 preparatory student from different faculties in Boğaziçi University. Participants were administred three self-report questionnaires in order to ases attachment style (Adulthood Expeirence Inventory), childhood traumas? (Childhood Trauma Experiences Scale) and depression level (Beck Depression Scale). Additionally, the personal and socio-demographic information about student and their families was collected by ? Personal Information Form? which was developed by the researcher._x000B_Correlation and Multiple Regression analysis , t tests for independent groups, One-Way Variance analysis (ANOVA) were conducted to analyze the data._x000B_The results revealed there is significant relationship between childhood traumas and depression level. Also, it was found that attachment style is related to level of physchical abuse significantly. Finally , there is a significant relationship frightening attachment style and childhood traumas._x000B_In this study it was found that attachment style is varianced according to gender , mother?s education level, number of sibling , duration of lactation. Chilhood trauma is varianced according to detachment from parents, child rearing styles , number of sibling, . duration of lactation Finally it was found that level of depression of students is varianced according to, parents attitude, duration of detachment from parent and duration of lactation._x000B_Key Words: Attachment Styles, Depression, Trauma, Child Abuse en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Aile içi ilişkiler = Family relations ; Ana-baba tutumu = Parents attitude ; Bağlanma = Attachment ; Bağlanma stilleri = Attachment styles ; Cinsel saldırı suçu = Crime of sexual assault ; Depresyon = Depression ; Duygusal istismar = Emotional abuse ; Çocuk ihmali = Child negligence ; Çocuklara kötü muamele = Bad treatment to childs ; Öğrenciler = Students ; Üniversite öğrencileri = University students ; İstismar = Abuse ; Şiddet = Violence en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleriyle çocukluktaki örselenme yaşantıları arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative The analysiz of the relationship between the attachment styles and the childhood trauma of university students en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account