DSpace Repository

İlköğretim matematik öğretmenlerinin örüntü kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri bilgilerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author KUTLUK, Berna
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:25Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:25Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7031 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin örüntü kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri bilgilerini incelemektir. Sayı örüntülerini genellemeye ilişkin öğrenci güçlüklerinin ilköğretim matematik öğretmenleri tarafından ne derece bilindiği ve bu bilgilerinin ders işlenişlerine olan etkileri tartışılmaktadır._x000B_Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay çalışması kullanılmıştır. Örüntü kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri bilgilerinin incelenmesinde iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar; sayı örüntülerini genellemeye ilişkin görüşme formu ve gözlem formudur. Sayı örüntülerini genellemeye ilişkin görüşme formu iki kısımdan oluşmaktadır. Sayı örüntülerini genellemeye ilişkin görüşme formu-1 (SÖGGF-1); öğretmenlerin genel olarak sayı örüntülerini genelleme konusu, konu ile ilgili öğrenci güçlükleri ve konuyu derslerinde ele alış şekilleri ile ilgili düşüncelerini öğrenmek amacıyla hazırlanmıştır. Sayı örüntülerini genellemeye ilişkin görüşme formu-2 (SÖGGF-2); literatürdeki öğrenci güçlükleri göz önünde bulundurularak hazırlanan 3 senaryodan oluşmaktadır. Senaryolar ile öğretmenlerin sayı örüntülerini genelleme konusundaki öğrenci güçlükleri bilgileri ve öğrenci güçlüklerini gidermek için kullandıkları yöntemler hakkında bilgi toplamak amaçlanmıştır. Diğer veri toplama aracı olan sayı örüntülerinin kuralını bulmaya ilişkin ders gözlem formu; öğretmenlerin örüntü konusunu işledikleri dersi gözlemlemede kullanılmıştır. Gözlem formundan toplanan veriler ile öğretmenlerin görüşmedeki açıklamaları ile ders esnasında yaptıklarının tutarlılığı incelenmiştir. Araştırmanın görüşme kısmı 10 farklı ilköğretim okulunda görev yapan 30 matematik öğretmeni, gözlem kısmı ise görüşme yapılan öğretmenler arasından seçilen 3 ilköğretim matematik öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcı öğretmenler, mesleki deneyimleri ve gönüllülükleri dikkate alınarak seçilmiştir. Araştırma sonunda elde edilecek bilgilerin literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The purpose of this research is to examine student difficulties information of primary school mathematics teachers in relation to the pattern concept. It has been discussed that in what extent students` difficulties in relation to generalization of number patterns are known and discussed the effects of these knowledges to studying course._x000B_In this research, qualitative research methods were used. The study used two data collection tool. These are the interview form and observation form of generalization related to number patterns. Interview form which is in relation to generalization of number patterns consists of two parts as SÖGGF-1 and SÖGGF-2. SÖGGF-1_x000B_SÖGGF-1has been designed to find out subject of teachers` generalization of number patterns, students` difficulties about subject and their thoughts on studying courses. the number of teachers in general, the patterns of generalization, the challenges and issues related to the subject students take courses designed to find out students` difficulties and their thoughts on studying courses. SÖGGF-2 consists of 3 scenarios which was prepared considering the difficulties of students in the literature._x000B_It is aimed to get information about the methods used by the teacher to resolve the difficulties of the student and teachers' student difficulties information in the generalization of number patterns with scenarios. The other data collection tool, lesson observation form related to find the rule of number patterns is used to observe the lesson in which they teach the pattern topic. By the data collected by the observation form, the consistency of teachers? statements interview and practices during lesson were investigated. Interview part of the research hes been carried out by 30 math teachers working in 10 different primary schools. Participant teachers were selected their professional experience. It is expected that these information to gained at the end of the research will contribute to the literature. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Kavramlar = Concepts ; Kavramsal öğrenme = Conceptual learning ; Matematik = Mathematics ; Matematiksel kavramlar = Mathematical concepts ; Sayı kavramı = Number concept ; Örüntü algılama = Pattern perception ; Örüntü kavramı = Pattern concept ; Öğrenci başarısı = Academic achievement ; Öğretmenler = Teachers ; İlköğretim = Primary education ; İlköğretim okulları = Primary education schools en_US
dc.title İlköğretim matematik öğretmenlerinin örüntü kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri bilgilerinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative The investigation of elementary mathematics teachers knowledge of student difficulties related to pattern concept en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account