DSpace Repository

Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji derslerinde aktif öğrenme ekinliklerini uygulama durumları

Show simple item record

dc.contributor.author TALAZ, Gözde
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:52:15Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:52:15Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7028 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretiminde aktif öğrenme etkinliklerini kullanma durumlarının arasında cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları okul, okuttukları sınıf düzeyi, okulun bulunduğu yer, sınıf mevcudu ve daha önce hizmet içi eğitim almalarına göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır._x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B_Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreninin İzmir ili Bergama ilçesinde görev yapan 1034 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İzmir ili Bergama ilçesinde yer alan ilköğretim okullarında çalışan 220 dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenidir. Örneklem evrenin yaklaşık %20'sini oluşturmaktadır._x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B_Araştırma için gerekli olan veriler, ?Kişisel Bilgiler?, ?Etkinlikler? ve ?Aktif Öğrenme Etkinliklerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar? olmak üzere üç bölümden oluşan bir ölçek ile toplanmıştır._x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B_Araştırmanın sonucunda İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretiminde aktif öğrenme etkinliklerini kullanma durumları ile cinsiyet, mesleki kıdem, mezun oldukları okul, okuttukları sınıf düzeyi ve okulun bulunduğu yere göre anlamlı farklılık bulunmadığı ancak sınıf mevcudu ve daha önce hizmet içi eğitim almalarına göre anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir. In this study, it is aimed to investigate whether there is a meaningful difference between the usage of active learning activities in the teaching of science and technology lesson for the teachers in primary schools in terms of teachers? gender, professional seniority, school of graduation, teaching class level, school location, class total and taking in-service training previously._x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B_Scanning model is used in this study. Universe of study consists of 1034 teachers working in Bergama, Izmir. The sample of the study is 220 fourth and fifth grade of primary school teachers located in Bergama. The sample is approximately 20 % of the universe._x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B__x000B_The data required for the study is collected by a questionnaire consisting of three parts, en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Aktif öğrenme = Active learning ; Fen ve teknoloji dersi = Science and technology course en_US
dc.title Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji derslerinde aktif öğrenme ekinliklerini uygulama durumları en_US
dc.title.alternative Primary school teachers' application state of active learning activities in science and technology lesson en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account