DSpace Repository

Farklı liselerden mezun müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano çalma becerilerinin karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author AVCI, Ayça
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:51:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:51:52Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7022 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Programı?nda, 2011-2012 öğrenim yılı I. sınıf ve 2012-2013 öğrenim yılı öğrenim gören II. sınıf öğrenciler ile yukarıda adı geçen üniversitenin adı geçen öğretmenlik programının 2012-2013 yılı yetenek sınavına ön kayıt yaptıran öğrenciler ile gerçekleştirildi.Araştırma süresince, yukarıda belirtilen öğretim yıllarında, çalışmanın birinci bölümündeki, ön kayıt yaptıran öğrencilerin, giriş sınavında piyanonun zorunlu olması hakkındaki fikirleri, görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Yapılan görüşme tekniği de yarı yapılandırılmış görüşme tekniğidir. Çalışmanın ikinci bölümündeki, katılımcı öğrencilerin piyano sınavları gözlem tekniği kullanılarak analiz edildi. Gözlem sırasında, piyano sınavlarında, katılımcı öğrencilerin, eserleri nasıl çaldıkları incelenmiştir. Tüm bu araştırma tekniklerinin kullanılması ile öğrenim gören öğrencilerin piyano seviyeleri ve öğrenci adaylarının piyanoya karşı yaklaşımları, düzeyleri ve piyano geçmişleri öğrenilmiştir. Sonrasında, öğrencilerin piyano başarı düzeyleri ve bunu etkileyen faktörler belirtilmeye çalışılmıştır. Tüm bu veriler sonucunda, AGS ve Spor Liselerinden ve ?diğer liselerden? (AGS ve Spor Liseleri dışında kalan) gelen öğrencilerin piyanodaki başarı düzeyleri karşılaştırılmıştır. Netice olarak bulgular, AGS ve Spor Liselerinden üniversitelere gelen öğrencilerin, 4 sene piyano eğitimi almalarına rağmen, neden üniversitede piyano alanında başarı gösteremediklerini ve hatta sıfırdan başladıklarını açıklamaya yardımcı olmuştur. Böylece çözüm önerileri getirme hakkını da sağlamıştır. Aynı zamanda, bulgular, ?diğer liselerden? gelen öğrencilerin nasıl piyanoda daha çabuk ilerlediklerini de açıklamaya yardım etmiştir.Öğrencilerin piyano başarı düzeylerine, üniversitenin yetenek sınavında piyanonun ikinci çalgı olarak zorunluluğunun ne gibi kazanımları ya da kayıpları olduğu belirlenmiş ve öneriler getirilmiştir. This study was carried in Music Teaching Program at Dokuz Eylul University, Institute of Education Sciences, Department of Fine Arts, with students who studying in I. class in the 2011-2012 school year, and with students who are studying in II. class in the 2012-2013 school year, and with students who pre-register for the above-mentioned university's teaching program aptitude test in 2012-2013.During the research, in academic years that the above-mentioned, in first section of study, ideas of pre-registered students about piano is obligatory in entrance exam was obtained by using the interview technique. Carried interview is the semi-structured interview technique. In second section of study, piano exams of participating students were analyzed by using the technique of observation. During the observation, in piano exams, were examined how they played the piano works of the participating students. Through all of these scales, piano levels of students studying and piano approaches of prospective students, their piano levels, their piano pasts were learned. Afterwards, students? piano success levels and factors affecting these levels were tried to specify.As a result of all these data, the students graduated from Anatolian Fine Arts and Sport High Schools students? piano success levels were compared with graduated "other high schools" (except for Anatolian fine arts high schools) student?s piano success levels. As result findings are explained, students who come from Anatolia Fine Arts and Sport Schools to university, despite received piano instructions for 4 years, findings helped to explain, why they are not showing success in the piano field at university and why they started from scratch. Thus, it has the right to impose solutions. In the opposite, findings also helped to find out how the students from other high schools ?are progressing more quickly in the piano education. At aptitude test of university, as the second instrument, the obligation of the piano brings which gains and losses to students? piano success levels was found out and was recommended en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Piano, education, piano education, high school, fine arts, Piyano, eğitim, piyano eğitimi, lise, AGS ve Spor Lisesi en_US
dc.title Farklı liselerden mezun müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano çalma becerilerinin karşılaştırılması en_US
dc.title.alternative The comparison of the piano playing skills of the music department students graduated from different high schools en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account