DSpace Repository

Roman çocukların kendi kimliklerini tanımlama biçimleri: İzmir Tepecik örneği

Show simple item record

dc.contributor.author KOPTEKİN, Derya
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:51:32Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:51:32Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7016 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, Çingene/Roman çocukların Çingene/Roman olmanın ayırt edici özelliklerine ilişkin değerlendirmelerini konu almaktadır. Çocukların kendi anlatılarından yola çıkarak, Çingene/Roman kimliğini nasıl tanımladıkları, kimliklerinin inşasında içinde bulundukları `yoksulluk durumu?nun, Çingene/Roman olmayanlarla ilişkilerinin, kendilerinin ve/veya ailelerinin çalışma koşullarının etkileri ve yoksulluğu yaşantılama biçimleri ve onunla başa çıkma mücadeleleri incelenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, İzmir'in Tepecik Mahallesi?nde oturan ve İzmir Büyükşehir Belediyesi Çocuk ve Gençlik Merkezi?ne kayıtlı 8?15 yaşları arasındaki 24 Çingene/Roman çocukla derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak niteliksel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, yakın yaşlarda olan biri 4, diğeri 3 çocuktan oluşan iki odak grup görüşmesi yapılmıştır. Görüşmeler tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. This study is about the judgments of Gypsy/Roma children in regard to the distinctive features of being Gypsy/Roma. Based upon the children?s own narratives, the aim is to examine the ways of describing their identity, the influences of the ?state of poverty? which these children live in, of their relationship with those who are non-GypsyRoma and/or of the working conditions of their parents on the construction of identity of Gypsy/Roma, and the ways of experiencing poverty and their struggles dealing with it. For these purposes, we have carried out a qualitative research, using depth interview with 24 Gypsy/Roma children who live in Tepecik in İzmir, whose ages are between 8-15 and who attend the Izmir Metropolitan Municipality Child and Youth Centre. Furthermore, two focus group discussions, including in turn one 3 and other 4 children with close ages, have been made. Interviews have been analyzed by thematic analysis method. Interviews have been analyzed by thematic analysis method en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Çingene/Roman, kimlik, etnisite, etnik kimlik, yoksulluk, Gypsy/Roma, identity, ethnicity, ethnic identity, poverty en_US
dc.title Roman çocukların kendi kimliklerini tanımlama biçimleri: İzmir Tepecik örneği en_US
dc.title.alternative Roma children's ways of describing their identity: The sample of Tepecik, Izmir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account