DSpace Repository

İlköğretim kurumu müdürlerinin güdülenmelerini etkileyen etkenler

Show simple item record

dc.contributor.author UÇAR ALTUN, Sultan
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:51:28Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:51:28Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7015 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumları müdürlerinin, güdülenmelerini etkileyen etkenleri ortaya çıkarmak, araştırmanın bulgularına dayanarak önerilerde bulunmaktadır. Bu amaçla, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Antalya İli merkez ilçelerindeki (Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa) özel ve resmi ilköğretim kurumlarında görev yapan ve araştırmaya katılmak isteyen 154 okul müdürünün görüşü alınmıştır. Müdürlerin görüşleri, ?İlköğretim Kurumları Müdürlerini Güdülenmelerini Etkileyen Etkenler Anketi? ile toplanmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı iki bölümden oluşmaktadır. Aracın birinci bölümünde kişisel bilgiler bulunmaktadır. Bu bilgiler sınıflandırmalı olarak yer almaktadır. Aracın ikinci bölümünde veriler, 5?li Likert türünde hazırlanmış maddelerle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi, t testi, ve LSD Önemlilik Testi kullanılmıştır. Önemlilik testlerinin hepsinde p<0,05 düzeyinde kabul edilmiştir. Araştırmanın bulguları aşağıdaki gibi özetlenebilir. İlköğretim kurumu müdürlerinin güdülenmelerini etkileyen etkenlerin başında İşin Niteliği gelmektedir. Bu etkeni sırasıyla, İşin Saygınlığı, Fiziksel Şartlar, Kariyer ve Ödül İmkanları ve Maddi ve Sosyal İmkanlar izlemektedir. İlköğretim kurumları müdürlerinin güdülenmeleri etkileyen etkenlere ilişkin görüşleri, cinsiyet, yaş ve branş değişkenine göre farklılık göstermemektedir. Bu görüşler mezuniyet değişkenine göre farklılık göstermektedir. Yapılan araştırma sonucuna göre, Maddi ve Sosyal İmkanlar etkenine ilişkin görüşlerde, Eğitim Fakültesi mezunu müdürler ile Eğitim Yüksek Okulu ve Yüksek Lisans mezunu müdürlerin görüşleri arasında anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır.İlköğretim kurumları müdürlerinin güdülenmelerini etkileyen etkenlere ilişkin görüşleri kıdemlerine göre incelenmiş, İşin Saygınlığı ve İşin Niteliği boyutlarında anlamlı fark bulunmuştur. İşin Saygınlığı boyutunda mesleki kıdemi 6-20 yıl arası olan grup en yüksek ortalama değerine sahip iken, İşin Niteliği boyutunda mesleki kıdemi 25 yıl ve üzeri olan grup en düşük değere sahiptir.Resmi ve özel okul müdürlerinin güdülenmeleri etkileyen etkenlere ilişkin görüşleri karşılaştırıldığında, özel okul müdürlerinin bu etkenlerden daha fazla etkilendikleri ortaya çıkmıştır. The aim of this research is to reveal the factors affecting the motivations of the principals of primary schools and make suggestions according to the research findings. For this purpose, in 2012-2013 academic year, in the central districts of Antalya that are Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı and Muratpaşa 154 primary school principals who are currently working both in public and private sectors delivered their opinions. The principals? opinions were received with the questionnaire named ?The Factors Affecting the Motivations of the Primary School Principals. The questionnaire used in the research has two parts. In the first part, there is personal information. This information is classified. In the second part, parameters were collected with the 5 point likert scale. In the analysis of the findings, percentage, frequency, arithmetic mean, standart deviation, one way anova test, T test and LSD test were used. In all of the significance tests ?p? is accepted less than 0,05. (p<0,05) The findings of the research can be summarized as follows: The first factor affecting the motivations of the primary school principals is the quality of the job. This is respectively followed by the prestige of the job, physical conditions, career, reward opportunities and financial and social possibilities. The principals? opinions about the factors affecting the motivations of the primary school principals do not change according to their gender, age or branch. These opinions show differences according to graduation variable. With respect to the result of the research, principals? opinions about the financial and social possibilities, there is a significant difference among the principals graduating from the faculty of education, academy of education and the ones who have master?s degrees. Principals? opinions about the factors affecting the motivations of the primary school principals were studied according to their seniority and it is found out that there is a significant difference between the prestige of the job and quality of the job. While the principals whose professional seniority is between 6-20 years have the highest value in prestige of the job, the ones whose professional seniority is 25 years or more have the least value in quality of the job. When both public and private school principals? opinions about the factors affecting the motivations of the primary school principals are compared, it is found out that private school principals are affected by these factors much more than the ones working in public service. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim kurumu müdürlerinin güdülenmelerini etkileyen etkenler en_US
dc.title.alternative Factors affecting the motivation of the primary and secondary school principals en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account