DSpace Repository

Fiziksel olaylar öğrenme alanı için Lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZDOĞRU, Eda
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:51:18Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:51:18Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7012 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı?nın Fiziksel Olaylar Öğrenme Alanı için Lego Mindstoms NXT 2.0 robot kiti kullanılarak yapılan Fen ve Teknoloji eğitiminin öğrencilerin Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına olan etkisini incelemektir. Bu nedenle fizikle ilişkili konular Lego Mindstorms NXT 2.0 yardımıyla öğretilmiştir. Öğretim stratejisi olarak üç aşamalı model kullanılmıştır. Çalışmada ?ön test-son test yarı deneysel araştırma deseni? kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir?de yer alan bir devlet okulundan 6. Sınıf seviyesindeki 52 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma 5 haftalık bir sürede uygulanmıştır. Öğrencilerin yarısı kontrol diğer yarısı ise deney grubu olarak seçilmiştir. Deney grubundaki öğrenciler ile Lego Mindstorms NXT 2.0 desteğiyle öğretim yapılırken, kontrol grubundaki öğrencilerle 2005 yılında yeniden yapılandırılan öğretim programı standartları kapsamında öğretim yapılmıştır. Öğrencilerin ön ve son testteki fen akademik başarılarının seviyesini belirlemek için Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarındaki değişikliği belirlemek için Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Üçüncü ölçek olarak, öğrencilerin ön ve son bilimsel süreç becerilerindeki değişikliği ölçmek için Bilimsel Süreç Becerileri Testi kullanılmıştır. Bu veri toplama araçlarına ek olarak deney grunundaki öğrencilerin konuyu öğrenme düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin ders hakkında görüşlerini almak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre deney grubundaki öğrenciler Fen ve Teknoloji dersine yönelik olumlu tutum geliştirmişler, akademik başarılarını artırmışlar ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmişlerdir. Bu master tezinin sonucu olarak robotlarla zenginleştirilmiş öğrenme ortamları öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik motivasyonlarını dramatik bir şekilde artırdığı söylenebilir. Bu nedenle gelecek nesiller için daha etkili öğrenme ortamlarının oluşturulması için robot teknolojilerinin Fen ve Teknoloji öğretim programına bütünleştirildiği ileri düzey çalışmaların yapılmasına gereksinim duyulmaktadır The main aim of this study is to investigate the effect of using Lego Mindstorms NXT 2.0 for science technology education on the students? academic achievement, science process skills, and attitudes toward the science and technology course phsical in the primary science and technology curriculum. For this purpose, the topics related to physics were developed and implemented by the means of Lego Mindstorms NXT 2.0. The three stage model was used as a teaching strategy.In the methodology, pre-post test semi-experimental research design was used. The sample consists of 52-6th grade students from a state school in Izmir. The study was implemented during 5 weeks. Half of the students have been selected for a control group and the other half of the students were selected for experimental groups. As the students in the experimental group were taught by the support of Lego Mindstorms NXT 2.0, the students in control group were taught by the standards defined in the curriculum issued in 2005. In order to determine the level of the science achievement of students in before and after the intervention, an academic achievement test was developed. The attitudes toward the science and technology course scale was employed in order to identify changes in students? attitudes. As the third instrument, the science process skill test was employed to measure any changes in pre and post test scores. In addition to the quantitative data, semi-structured interviews were conducted with the students in experimental group in order to clarify their learning level of the topics, and their opinions about the course. According to the findings obtained from the study, the students in the experimental group developed positive attitudes toward the science and technology course, increased their academic achievement, and finally developed their science process skills. The final remark of this master thesis, is that the enhanced learning environment with robotics dramatically increases the students? motivation toward the science and technology course. For this reason, further studies on the integration of robotics technologies into science and technology curriculum should be conducted in order to create more effective learning environments for the future geraration en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Lego Mindstroms NXT 2.0, Fen ve Teknoloji Öğretimi, Robotik, Sorgulaya Dayalı Öğrenme, Üç Aşamalı Model. Lego Mindstroms NXT 2.0, Science and Technology Teaching, Robotics, Inquiry Based Teaching, Three Stage Model. en_US
dc.title Fiziksel olaylar öğrenme alanı için Lego program tabanlı fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of Lego programme based science and technology education on the students academic achievement, science process skills and their attitudes toward Science and Technology course for pyhsical facts learning field en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account