DSpace Repository

Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author ÇAKIR, Pınar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:51:11Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:51:11Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7010 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim kurumlarında dördüncü sınıflarda ölçme öğrenme alanındaki uzunluk ölçme, sıvıları ölçme, zamanı ölçe ve ağırlık alt öğrenme alanlarının öğretiminde, Gerçekçi Matematik Eğitimi [Realistic Math Education (RME)] yaklaşımın öğrenci başarısı ve motivasyonuüzerine etkileri incelenmiştir. Araştırmada öntest ? sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2012?2013 öğretim yılı ikinci döneminde 29 kişi deney, 29 kişi kontrol grubunda olmak üzere 58 dördüncü sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Dersler deney grubunda RME yaklaşımı ile kontrol grubunda ise 2005 MEB ilköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlikler doğrultusunda sürdürülmüştür. Araştırmanın verileri öğrencilere ön ve son test olarak uygulanan matematik erişi testi ve matematik motivasyon ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler ilişkili örneklem t testi ve ilişkisiz örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda RME yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen matematik öğretiminin, 2005 MEB ilköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlikler doğrultusunda yapılan öğretimden daha etkili olduğu ve öğrenci motivasyonlarını olumlu yönde geliştirdiği sonucuna varılmıştır. In this study, the effect of realistic mathematics education (RME) approach on the achievement and motivation of the student for teaching sub-learning areas of measuring length, measuring liquids, time and weight in measurement learning area of 4thgrade students was analyzed. The research was based on pre-test ? post-test quasi-experimental design with control group. This study is processed in the second semester of 2012-2013 school years. The sample of this study consists of 58 students who participated 29 students from experimental and 29 students from control groups.Lessons were carried on with RME approach in experimental group and in line with the activities included in 2005 MNE (Ministry of National Education) primary school mathematics course curriculum in control group. Data of the study were collected with test of mathematics achievement scale and mathematics motivation scale applied to the students as pre-test and post-test. Data were analyzed by dependent t test and independent sampling t test. In the end of the analysis, it was concluded that mathematics teaching with RME approach was more effective than teaching in line with the activities in 2005 MNE (Ministry of National Education)primary school mathematics curriculum and motivations of the students improved positively en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) Yaklaşımı, Ölçüler, Motivasyon, Realistic Mathematics Education (RME)Approach,Measures, Motivation en_US
dc.title Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of the instruction based Realistic Mathematics Education on 4th graders achievement and motivation en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account