dc.description.abstract |
Bu çalışma, fiillerin akademik yayınlar, 2005 Türkçe öğretim programı ve 6, 7, 8. sınıf ders kitaplarında nasıl yer aldığını belirlemek ve bu üç değişkenin dil bilgisi öğretimini nasıl etkilediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Tez, beş ayrı bölümden oluşmaktadır: I. Bölümde (Giriş), dil bilgisi, dil bilgisi öğretiminin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemi, dil bilgisi öğretimindeki temel ilkeler hakkında bilgiler ile araştırmanın amacı, önemi ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur. II. Bölümde, tez konusu ile ilgili yayınlar araştırılmıştır. III. Bölümde, araştırmanın yöntemi üzerinde durulmuştur. IV. Bölümde, fiiller konusuna ait tüm alt başlıkların akademik yayınlarda, 2005 Türkçe öğretim programında ve 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarında nasıl yer aldığı belirlenmiştir. V. Bölümde (Sonuç), genel bir değerlendirme yapılmıştır ve eksikliklerin çözümü için önerilerde bulunulmuştur. Çalışmamız sonunda ulaştığımız verilere göre akademik yayınlarda fiil konusunun kapsam geçerliliği farklılıklar göstermektedir. 2005 Türkçe öğretim programında ise akademik yayınlara oranla konunun kapsam geçerliği azaltılmıştır. Öğretim programındaki azaltılmışlık 6, 7, 8. sınıf ders kitaplarına da yansımış konuyla ilgili etkinliklerde yetersizliklerin olduğu gözlemlenmiştir This study aims to determine how verbs take place in academic publishings and in the course books of 6, 7 and 8. classes in the Turkish Instruction Schedule (2005). Thesis consists of five chapters: In the first chapter (Introduction), grammar, the importance of grammar in Turkish education, basic principles of grammar instruction, the purpose, importance and the restirictions of the study were referred. In the second chapter, publications about the thesis subject were researched. In the third chapter the method of the study was referred. In the fourth chapter, all the subtitles about verbs in academic publishings, and in the course books of 6, 7 and 8. classes in the Turkish Instruction Schedule (2005) were determined. In the fifth (Conclusion) chapter, a general consideration about and some suggestions for the deficiencies about the subject were offered. According to the data we accessed, the content validity of the verbs subject varies in the academiz publishings. On the other side, compared to academic publishings, in the Turkish Instruction Schedule (2005), the content validity of verbs subject has been decrease. The decrease of the subject in the instruction programme has reflected to the course books in the 6, 7 and 8. classes and it was observed that the situation has resulted with the deficiencies in the learning activities |
en_US |