DSpace Repository

Üniversite öğrencilerinde psikososyal değişkenlere göre yalnızlık ile otomatik düşünceler ilişkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author ORUÇ, Tuba
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:55Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:55Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7006 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile otomatik düşünceleri arasındaki ilişki bazı sosyo-demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş, sosyo-ekonomik durum v.b.) göre incelenmiştir. Araştırmada öğrencilerin yalnızlık düzeyleri ile otomatik düşünceleri arasında ilişki olup olmadığı ve yalnızlık ve otomatik düşüncelerin bazı-sosyo demografik değişkenlere göre anlamlı düzeyde (p<,05/p< ,01) farklılaşıp, farklılaşmadığını bulmak amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olarak hazırlanan araştırmada, evreni İzmir ilinde bulunan, psikolojik destek alan ve almayan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacının çalışmakta olduğu İzmir ilinde bulunan Özel Nöron Psikiyatri Dal Merkezi? ne Aralık 2011 tarihinden itibaren bir yıllık süre içinde başvuran 150 üniversite öğrencisi ile Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi? nde öğrenim görmekte olan ve psikolojik destek almadığı belirlenen 150 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu rastsal olmayan seçkisiz amaçlı örneklem yöntemi kullanılarak tespit edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; öğrencilerin yalnızlık düzeylerini ölçmek için UCLA Yalnızlık Ölçeği ve öğrencilerin otomatik düşüncelerini ölçmek için Otomatik Düşünceler Ölçeği kullanılmıştır. Demografik özelliklerin tespiti için ise araştırmacı tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu kullanmıştır. Sonuç olarak yapılan tüm literatür taraması ve uygulamalar sonucunda elde edilen veriler, SPSS istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiş, sonuçlar Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı tekniği, t-testi ve varyans analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin yalnızlık düzeyinin medeni durum, anne babanın medeni durumu, ekonomik durumu, psikolojik destek almakta olduğu ve aile tutumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Otomatik düşüncelerin ise; yaş, anne babanın medeni durumu, barınma türü, psikolojik destek almakta olduğu ve aile tutumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. In this study, the correlation between the loneliness levels of university students and their automatical thoughts are analyzed in regard to some social-demographical variables (gender, age, socio-economical situations?etc). This study aims to find whether there is a correlation between the loneliness levels of university students and automatical thoughts and whether loneliness and automatical thoughts have differed significantly (p<,05/p< ,01) in regard to some social demographical variables. Studied in accordance with the relational screening model, the target population consists of university students who are getting and not getting psycological support in Izmir. In the study, 150 university students who applied to the place in which the researcher has been working called Private Noron Psychiatry Department Center located in Izmir within a year from the date of December, 2011 and 150 university students studying in Dokuz Eylul University Buca Faculty of Education who are getting and not getting psychological support have been reached. The sample group of this study was determined through unrandom sampling random-oriented sample method. As a data collection tool in this study; UCLA Loneliness Scale to evaluate the loneliness levels of students and Automatical Thoughts Scale to evaluate their automatical thoughts have been used. In order to determine the demographical characteristics, Personal Information Questionnaire formed by the researcher has been used. Consequently, as a result of all literature review and applications, all acquired data have been evaluated through SPSS statistical package programme and the results have been analyzed via Pearson Product-moment Correlation Coefficient method, t-test and analysis of variance. As a result of this study, it has been achieved that marital status, marital status of parents, economical conditions, psycological support and manners of parents have differed the loneliness levels of students significantly. It has been also determined that automatical thoughts have differed according to age, marital status of parents, housing options, psycological support and manners of parents en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Loneliness, Automatical Thoughts, University Students ,Yalnızlık, Otomatik düşünceler, Üniversite Öğrencileri. en_US
dc.title Üniversite öğrencilerinde psikososyal değişkenlere göre yalnızlık ile otomatik düşünceler ilişkisinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Research on the relation between loneliness and automatical thoughts of university students related with psycholosocial variables en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account