DSpace Repository

İlköğretim okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışları

Show simple item record

dc.contributor.author HİÇYILMAZ, Yasin
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:37Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:37Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7001 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma; ilköğretim okulu müdür ve öğretmenlerinin okul müdürlerinin bazı kişisel ve mesleki özellikleri ile görev yaptıkları okulun bazı özelliklerine göre kendi okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışlarına ilişkin algılarını incelemek ve elde edilen bulgulara dayanarak öneri geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak Şişman?ın (1994) ?Kişisel Bilgi Formu? ve Yıldırım?ın (2001) ?Okul Yöneticilerinin Kültürel Liderlik Davranışları Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı; İzmir ili kent merkezindeki dört büyük ilçe olan Konak, Buca, Karşıyaka ve Bornova?da random örnekleme yöntemiyle seçilen ilköğretim okullarında görev yapan 910 öğretmen ve 51 okul müdürüne uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, Tek Yönlü Varyans Çözümlemesi (F), Mann-Whitney U Testi, Kruskal Wallis ve Scheffe Testi kullanılmıştır. Araştırmada şu bulgulara ulaşılmıştır: İlköğretim okul müdürlerinin kendi kültürel liderlik davranışlarına ilişkin algıları öğretmenlerinkinden yüksek düzeydedir. İlköğretim okul müdürlerinin kendi kültürel davranışlarına ilişkin algıları cinsiyet, yaş, kıdem, mesleki seminer, eğitim yönetimi eğitimi, okulun sosyo-ekonomik çevresi, okulun büyüklüğü ve okulun türü değişkenleri açısından önemli farklılık göstermemektedir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışlarına ilişkin algıları cinsiyet, yaş, kıdem, eğitim yönetimi eğitimi, okulun sosyo-ekonomik çevresi ve okulun türü değişkenleri açısından önemli farklılık göstermektedir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışlarına ilişkin algıları mesleki seminer ve okulun büyüklüğü değişkenleri açısından ise önemli bir farklılık göstermemektedir. This study was carried out in order to analyze the primary school principals? and teachers? perception of the cultural leadership behaviors of the primary school principals regarding the personal and vocational qualities of the principals and certain features of the school in which they work, and in order to develop suggestions based on the findings. ?Personal Information Form? Şişman (1994) and ?The Scale for Cultural Leadership Behaviors of the School Administrators? Yıldırım (2001) were used as data collection tools. The scale tool used in the study was applied to 51 school principals and 910 teachers working in primary schools randomly selected in four central districts (Konak, Buca, Karşıyaka and Bornova) of İzmir. Arithmetic average, standard deviation, t- test, one-way anaysis of variance (F), Mann-Whitney U Test, Kruskal Wallis and Scheffe Test were made us of in the analysis of the study. These findings were attained in the study: The perceptions of the primary school principals for their own cultural leadership behaviors are at a higher level than those of the teachers. The perceptions of the primary school principals for their own cultural leadership behaviors indicate no significant discrepancy in terms of gender, age, seniority, vocational seminars, training of educational administration, social-economic atmosphere of the school, the school size and school type variables. The perceptions of the primary school teachers for their school principals? cultural leadership behaviors indicate significant discrepancy in terms of gender, age, seniority, training of educational administration, social-economic atmosphere of the school and school type variables. However, the perceptions of the primary school teachers for their school principals? cultural leadership behaviors indicate no significant discrepancy in terms of vocational seminars or school size. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışları en_US
dc.title.alternative Cultural leadership behaviors of the primary school principals en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account