DSpace Repository

Öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algıları ve kaynaştırma eğitimine bakış açıları

Show simple item record

dc.contributor.author DOLAPCİ, Sibel
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:34Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:34Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/7000 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algıları ile kaynaştırma eğitimine bakış açıları arasındaki ilişkiyi incelemektir.Betimsel türde tarama (survey) modeli kullanılan araştırmanın evrenini Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında lisans eğitimi gören 3. sınıf öğretmen adayları, örneklemini ise eğitim fakültesi İlköğretim Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları, Ortaöğretim Sosyal Alanları, Türkçe Eğitimi, Yabancı Diller Eğitimi, Güzel Sanatlar Eğitimi, PDR, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinden Kasti örneklem yöntemi ile seçilen birer şube oluşturmuştur.Araştırmanın verileri; araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu, Tschannen-Moranand Hoy (1998) tarafından geliştirilen; Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Öğretmen Öz-yeterlilik Ölçeği, Aksüt, Battal ve Yaldız (2005) tarafından geliştirilen Kaynaştırma Eğitimi Anketi ile toplanmıştır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Verilerin analizinde Ortalamalar, Standart Sapmalar, t Testi, Regresyon Analizi, Anova Testi, Scheffé Testi kullanılmıştır.Bu araştırmada, öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algılarının oldukça yeterli olduğu bulunmuştur. Öz-yeterlilik algıları ile yaş, cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm, yaşadıkları yer arasında farklılık anlamlı bulunmuştur. Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlilikleri ile yaş, cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm, kaynaştırma eğitimi alma arasında farklılık anlamlı bulunmuştur.Öğretmen Öz-yeterlilik Algıları ile Kaynaştırma Eğitimi Yeterliliği arasındaki ilişki anlamlı bulunmuştur. Öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algıları kaynaştırma eğitimi yeterliliklerini pozitif yönlü artırmaktadır. The aim of the research is to examine the relationship between the perception of self-efficacy of the candidate teachers and their viewpoint to inclusive education.The third grade candidate teachers who undergraduate the faculty of education Dokuz Eylul University , in the academic year 2012-2013 used in the model of the Descriptive type of scan (survey). They consisted of a branch that selected by intentional sampling model in the Faculty of Education Department of Elementary Education, Secondary School Science and Mathematics, Secondary Social departments, Turkish Education, Foreign Languages, Education, Fine Arts Education, PDR, Computer Education and Instructional Technology departments.The data of research were collected with Inclusive Education questionnaire Demographic Information Form developed by the researcher, Tschannen-Moranand Hoy (1998) are developed by Çapa, Çakıroğlu, and Sarıkaya (2005), adapted to Turkish by the validity and reliability of the Teacher Self-efficacy Scale, Aksüt, Battal and Yaldız (2005) Integrated Education Questionnaire were utilized as data gathering instrument.The obtained data were analyzed by SPSS. It was used at the avarages of Analysis of the datas, standard deviations, t-test, regression analysis, Anova, Scheffe Test. In this study, teachers' perceptions of self-efficacy was found to be quite adequate There were significant differences between the Perceptions of self-efficacy, age, gender, section that were educated, place of residence.There were significant differences between the Qualifications of candidate teachers in education, age, gender, section that were educated and making inclusive education.It was appropriate between the relationship Adequacy of Inclusive Education Teacher Perceptions and Self-efficacy. Candidate teachers' perceptions of self-efficacy increases the proficiency of inclusive education in the positive direction en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Öğretmen adayları, Kaynaştırma, Öz-yeterlilik algısı, Teacher candidates, Inclusion, The perception of self-efficacy en_US
dc.title Öğretmen adaylarının öz-yeterlilik algıları ve kaynaştırma eğitimine bakış açıları en_US
dc.title.alternative Prospective teachers self-efficacy perceptions and perspectives on inclusive education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account