DSpace Repository

The effectiveness of computer-assisted ınstruction on vocabulary achievement

Show simple item record

dc.contributor.author BAŞÖZ, Tutku
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:17Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:17Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6995 NULL
dc.description.abstract Bilgisayar destekli dil öğrenimi son yıllarda dil öğreniminde ve öğretiminde oldukça ön plana çıkmıştır. Bilgisayar destekli sözcük öğretimi, bilgisayar destekli dil öğreniminin en yaygın kullanım alanlarından biridir. Bu çalışmanın amacı, bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin sözcük başarıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma, bilgisayar destekli öğretimi ve iletişimsel dil öğretimi yöntemlerini sözcük başarısına olan etkileri açısından birbirleri ile karşılaştırmıştır. Bu çalışma, ayrıca, öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimine ilişkin algılarını da incelemiştir. Yarı-deneysel olan bu çalışmanın katılımcıları, 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı'nda Balıkesir Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programı'nda öğrenim gören 52 birinci sınıf öğrencisidir. Deney sürecinden önce öğrenciler bilgisayar destekli öğretim grubu ve iletişimsel öğretim grubu olmak üzere rastgele iki gruba ayrılmıştır ve her iki gruba bir ön-test uygulanmıştır. Ön-test sonrasında, bilgisayar destekli öğretim grubu bilgisayar laboratuvarında bir Moodle (Esnek Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı) aracılığıyla öğretmen gözetiminde 20 hedef sözcük üzerinde bireysel olarak çalışırken, aynı sözcükler iletişimsel öğretim grubuna iletişimsel bir sınıf ortamında öğretmenleri tarafından öğretilmiştir. Deney sürecinden hemen sonra, her iki gruba son-test uygulanmıştır. Aynı test, sözcüklerin kalıcılığı ölçmek için deney sürecinden 5 hafta sonra geciktirilmiş son-test olarak her iki gruba bir kez daha uygulanmıştır. Bilgisayar destekli öğretim grubuna ayrıca Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimine Yönelik Tutum Anketi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, her iki grubun da deney sonrasında belli oranda sözcük kazanımlarının olduğunu, fakat gruplar arasında sözcük kazanımları açısından anlamlı bir farklılık olmadığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, araştırma sonuçları İngilizce Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin bilgisayar destekli dil öğrenimine yönelik olumlu bir tutum sergilediklerini göstermiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlardan yola çıkarak, bilgisayar destekli öğretimin inanılanın aksine sözcük öğrenimiyle ilgili olarak öğrencilere her zaman daha iyi öğrenme deneyimleri sunmayacağı sonucu çıkarılabilir In recent years, computer assisted language learning has come to the forefront of language learning and teaching. Computer assisted vocabulary instruction has been considered to be one of the most common applications of CALL. The purpose of this study is to investigate the effectiveness of computer assisted instruction on students? vocabulary achievement. The study compares computer assisted instruction with communicative language teaching in terms of their effects on vocabulary achievement. Additionally, the study explores student perceptions of CALL. The subjects of this quasi-experimental study consisted of 52 freshmen studying in the ELT Department of Balıkesir University in the spring semester of 2012-2013 academic years. Before the experiment, the students were randomly assigned to one of the groups; Computer Assisted Instruction or Communicative Language Teaching and they were given a pre-test. Following the pre-test, the CAVI group studied 20 target words by using a Moodle in a computer laboratory whereas the CLT group was instructed the same words by their teacher in a communicative classroom atmosphere. Both groups were given the post-test immediately after the experiment. The same test was also used as the delayed post-test which was administered to the freshmen five weeks after the experiment in order to test the retention. The Attitudes towards CALL Questionnaire was also administered to the CAVI group. The results revealed that both CAVI and CLT groups had some kind of vocabulary gain as a result of the treatments. However, there was no significant difference between the groups in vocabulary gains. Moreover, the results of the present study indicated that the freshmen had positive attitudes towards the use of CALL. Based on the findings of the study, it can be concluded that computer assisted instruction may not always offer better learning experience to students with respect to vocabulary learning contrary to what is believed en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Bilgisayar destekli dil eğitimi = Computer assisted language learning ; Yabancı dil eğitimi = Foreign language education ; İletişimsel dil öğretimi = Communicative language teaching en_US
dc.title The effectiveness of computer-assisted ınstruction on vocabulary achievement en_US
dc.title.alternative Bilgisayar-destekli öğretimin sözcük başarisina etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account