DSpace Repository

İlköğretim okulu müdürlerinin yaratıcılık davranışları ve mizah anlayışları

Show simple item record

dc.contributor.author ŞENOL, Bahar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:10Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:10Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6993 NULL
dc.description.abstract Bu çalışma, ilköğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin yaratıcılık davranışları ve mizah anlayışları düzeyine ilişkin algılarını; bu algılarının bazı değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ve yaratıcılık davranışları ile mizah anlayışları puanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırmanın örneklemini, İzmir ili Buca, Konak, Dikili, Çeşme, Ödemiş ve Tire ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde okulların bulundukları sosyo-ekonomik çevre dikkate alınmış ve toplam 390 öğretmen ölçekleri yanıtlamıştır. Tarama modeli kullanılan araştırmada, verilerin toplanmasında ?Ne Kadar Yaratıcısınız?? ve ?Mizah Yaşantıları Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin Analizinde, Veri analizlerinde frekans, yüzde (%), aritmetik ortalama (x), standart sapma (Ss), t- testi, Anova ve Pearson Korelosyon Katsayısı teknikleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, branş ve yerleşim biriminin sosyo-ekonomik düzeyi değişkenlerine göre ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, müdürlerin yaratıcılık davranışı gösterme düzeylerinin değerlendirilmesinde anlamlı bir farklılık yoktur. Öğretmenlerin mesleki kıdem değişkenine göre müdürlerin yaratıcılık davranışı gösterme düzeylerinin değerlendirilmesinde anlamlı fark görülmüştür.Araştırma bulgularına göre; cinsiyet değişkenine göre ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, müdürlerin mizah anlayışları gösterme düzeylerinin değerlendirilmesinde anlamlı bir farklılık yoktur. Öğretmenlerin yaş, eğitim düzeyi, mesleki kıdem, branş ve yerleşim biriminin sosyo-ekonomik düzeyine göre müdürlerin mizah anlayışları gösterme düzeylerinin değerlendirilmesinde anlamlı fark görülmüştür.Öğretmenlerin yaratıcılık davranışlarına ilişkin algılarıyla mizah anlayışlarına ilişkin algıları arasında anlamlı, pozitif bir ilişki bulunmaktadır. İlköğretim okulu müdürlerin yaratıcılık davranışları arttıkça mizah anlayışları da artmaktadır. The purpose of this research was to determine primary school teachers? perceptions of the extent of creativity behaviours and sense of humor applications of the primary school administrators; to find out whether teachers? perceptions of primary schools? principals? creativity behaviour and sense of humor vary according to certain veriables and whether there is a significant relationship between the primary school teachers? perceptions of creativity behaviours and their perceptions of humor styles of the primary school administrators.The sampling of the research consists of the teachers and school administrators who have been working in state elementary schools in İzmir?s towns; Buca, Konak, Dikili, Çeşme, Ödemiş ve Tire. The sample was composed of 390 teachers who have been drawn from the three different socio-economic level of districts. ?How Creative Are You?? and ?Humor Styles Questionnaire? were used for data collection in this research that was figured by scanning method. In data analysis, frequency, percent (%), arithmetic average (x) Standard deviation(ss) were computed, t- test, Anova and pearson corelation techniques were used.According to the results in teachers? assesment of primary school principals? creativity behaviours, there isn?t a significant relationship according to gender, age, education level, branch variable and socio-economic level of districts. According to the lenght of service, there have been seen differences in teachers? assesment of primary school principals? creativity behaviours.According to the results in teachers? assesment of primary school principals?sense of humor, there isn?t a significant relationship according to gender. According to age, education level, the lenght of service, branch variable and socio-economic level of districts, there have been seen differences in teachers? assesment of primary school principals? sense of humor. On the other hand, it was found that there is a significant positive correlation between the teachers? perceptions of creativity behaviours and their perceptions of sense of humor of the primary school administrators. The creativity behaviours increases aslongas sense of humor level of primary school administrators ancreases. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject yaratıcılık,mizah,creativity,humor en_US
dc.title İlköğretim okulu müdürlerinin yaratıcılık davranışları ve mizah anlayışları en_US
dc.title.alternative Elementary school principals creativity and their sense of humour en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account