DSpace Repository

Türkçe-Letonca karşılaştırmalı zaman yapıları

Show simple item record

dc.contributor.author JEREMICS, Didzis
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:50:03Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:50:03Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6991 NULL
dc.description.abstract Küreselleşme denilen dünya çapında bütünleşme, entegrasyon ve dayanışma sürecinde günler gittikçe dünya ekonomisi, uluslararası ilişkiler gelişmektedir. Dil faktörü bu süreçlerin vazgeçilmez ve çok önemli bir parçasıdır. Hepsinde iletişim çok önemli rol oynar. İki ülke arasında işbirliğin gerçekleşmesi için iletişim şarttır. İletişim dilsiz bizim bildiğimiz anlayışta gerçekleşemez. Bugüne kadar yabancı dil öğrenme edimi çok zaman alıcı bir süreçti. Bugünlerde insan zamanını değerlendirmeye başladığı için mümkün olduğu kadar kısa bir süre içinde yabancı dili edinmek istiyordur. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi tüm dünyada olduğu gibi Letonya?da da artarak önem kazanmaktadır. Son yarı yüzyıl Letonya ve Türkiye ilişkileri geliştiğinden Letonca ve Türkçeye hakim olan insanlara talep de artmaktadır. Ne yazık ki henüz Türkçe ve Letonca arasında hiçbir sözcük veya dilbilgisi çalışması yapılmamıştır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde öğretmenler hala yabancı kaynaklar kullanmak zorundadırlar (Rusça, İngilizce). Yabancı dili başka bir yabancı dilden öğrenmek ve öğretmek mümkün olabilir. Fakat bu öğrenme ve öğretme süreci gittikçe zorlaşır, hatalara yol açabilir ve beklendiği gibi verimli sonuç vermeyebilir. Bu çalışmanın amacı Türkçenin zaman sistemini Letoncanın dilbilgisi yapıları ile açıklamaktır. Türkçedeki dilbilgisel zamanların Letoncada olup olmadığı tespit edilerek hangi zaman, ifade şekli veya başka dilbilgisi yapıları ile kurulduğu açık bir şekilde gösterilecektir. Çalışmanın süresince bu iki dilin ortak aynılık, benzerlik ve farklılıklar ortaya konulacaktır. Çalışmanın neticesinde ortaya konulan veri ders programı oluşturanlar, öğretme malzemeleri hazırlayanlar için güvenilir bir kaynakça oluşturacaktır. Yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenenler için de ek kaynak olacaktır. Bu çalışmanın sayesinde Türkçe öğretme ve öğrenme süreci kolaylaştırılmış olacaktır. Dolayısıyla, yabancı dil edinimi daha rahat ve hızlı şekilde gerçekleşecektir. Global economy, international relations develop concurrently with globalization, integration, and cooperation process. Language is an integral and a very important element of these processes. Information exchange has a great significance in all processes. A fundamental basis for bilateral relations is communication. The communication without a language is impossible. Language learning remains a time consuming process also nowadays. Considering that modern people highly value their time, they want to learn a foreign language within the shortest time possible. Same as in the rest of the world, learning and teaching foreign languages becomes more and more important in Latvia. During the last half century, bilateral relations between Latvia and Turkey have developed rapidly. Consequently, the demand for Turkish language professionals has grown. Unfortunately, the combination of these languages has not been subject to any research or compiling a dictionary or a study aid. Turkish language continues to be taught in Latvia using teaching aids published in other languages (Russian, English). Learning a foreign language using another foreign language is possible; however, in such case, the language learning process becomes more difficult, more mistakes occur during the learning process, and the expected result may as well not be achieved. The purpose of this thesis is explaining Turkish language grammar tenses using the ones in Latvian. It will be also researched if similar constructions of grammar tenses found in Turkish language exist also in Latvian. It will also be explained to which grammar tense, mood, or other category it belongs. In this thesis, the identical, similar, and distinct characteristics will be presented. The information developed during the research, will be a trustworthy source for developers of Turkish language study materials or study programs. It will also serve as an additional information source for those who want to study Turkish language. Thanks to this thesis, the Turkish language studying and teaching process will become easier; thus, also more pleasant and faster. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Türkçe,Letonca,Turkish,Latvian en_US
dc.title Türkçe-Letonca karşılaştırmalı zaman yapıları en_US
dc.title.alternative Contrasti ve analyses of tense forms in Turkish and Latvian languages en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account