Abstract:
Bu araştırmanın amacı, Biyoloji öğretmen adaylarının alan derslerini öğrenirken kullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemektir. Araştırma verileri Sucuoğlu (2006) tarafından geliştirilen Biyolojide Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçek beşli Likert tipindedir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 15 paket programında değerlendirilmiş, ANOVA, aritmetik ortalama, standart sapma, t ve Scheffé testleri uygulanmıştır. Ölçeğin güvenirliliği ise Cronbach Alpha Katsayısı ile hesaplanmıştır. Analizleri yapılan bu ölçek, 2011-2012 Öğretim yılı bahar döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakülteleri Biyoloji Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Araştırmaya Biyoloji Anabilim dalına devam eden dördüncü ve son sınıf öğrencileri (n=160) katılmıştır._x000B__x000B__x000B_Ayrıca öğrenme stratejilerinin kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla ?Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu? uygulanmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan öğrenme stratejileri anket formu öğrencilere bire bir görüşme yolu ile uygulanarak elde edilmiştir._x000B__x000B__x000B_Araştırmanın sonucunda, ?Karmaşık Ezber ve Örgütleme Stratejilerini her zaman, Anlamayı Takip Stratejilerini ise bazen kullandıkları gözlenmiştir. Kız öğretmen adaylarının erkek öğretmen adaylarına göre daha sık öğrenme stratejilerini kullandıkları, kullanılan stratejilerin öğrenim gördükleri okullara göre anlamlı farklılıklar göstermediği saptanmıştır. The purpose of this study is to determine the learning strategies biology teacher candidates use. The data were collected with Learning Strategies Scale Used in Biology , developed by Sucuoğlu (2006).The scale is five-point Likert scale. Data were computed with SPSS 15 programme and the statistical analysis such as frequencies ANOVA, arithmetic mean, standart deviation, Scheffe and t-test were done. The reliability of the scale has been calculated by using the Cronbach Alpha Co-efficient. This analyzed scale has been applied to the teacher candidates that have been studying in the Biology Teaching Department of Education Faculties in Dokuz Eylül University, Marmara University and Gazi University in the spring academic period of 2011-2012. Students attending Biology Departments in the fourth and last year took place in the study (n=160)._x000B__x000B__x000B__x000B_Also, the Half Structured Interview Form? was applied to determine the student's views about using the learning strategies. The data of the research collected by learning strategies public survey? which was developed by the researcher and it was implied in face to face way._x000B__x000B__x000B_At the end of the study, it was determined that teacher candidates always use the Complex Memorization and Organizational Strategies and that they sometimes use the Following the Understanding Strategy. It is determined that female teacher candidates use more learning strategies than male teacher candidates. The learning strategies used demonstrate significant differences according to the department studied.