Abstract:
Bilim ve Eğitim, Tanzimat'la birlikte değişen ve gelişen Türk fikir dünyasında ve kültüründe önemli bir yere sahiptir. Biz bu çalışmayla, Türk basın tarihinin önemli isimlerinden biri olan Ahmet Mithat Efendi'nin döneminde pek çok okuyucuya ulaşmış Kırkambar dergisini ele almaktayız. Bu dergi döneminde halkı eğitmek ve yeni bilgiler öğretmek için hazırlanmıştır._x000B_Çalışmamızın birinci bölümünde, Kırkambar dergisine kadar olan Türk basın ve yayın tarihine genel bir giriş yaptık. Daha sonra Ahmet Mithat Efendi'nin hayatını kısaca anlattık. Bu bölümü takip eden bölümde, Kırkambar dergisi hakkında bilgiler sunduk._x000B_İkinci bölümde ise çalışmamızın ana konusu olan eğitim unsurlarına değindik. İlk olarak dergide bulunan eğitimle ilgili yazıları değerlendirdik. Daha sonra ise bir eğitim unsuru olarak edebiyat bölümünü oluşturduk. Bu bölümden sonra bir eğitim unsuru olarak felsefe bölümünü yazdık. Bu bölümlerden sonra eğitim unsuru olarak diğer konuları ele aldık. Bu bölümü sosyal bilimler ve fen bilimleri olarak iki kısımda inceledik._x000B_Sonuç bölümünde değerlendirmeler yaparak, Kırkambar çerçevesinde dönemin temel kültürel faliyetlerine değindik. Ayrıca toplumsal bazı sorunlara değinerek bazı tespitlerde bulunduk. Son olarak kronolojik Kırkambar indeksiyle derginin içerisindeki yazıları ortaya koymaya çalıştık Science and Education has an important place in the Turkish idea's world and culture which have been changing and improving with the Tanzimat period. With this study, we discuss Kırkambar Journal which has reached a lot of readers at the period of Ahmed Midhat Efendi, who is an important figure in the history of the Turkish press. This journal was designed in its period to educate the public and teach the new items them._x000B_In the first part of this study, we made a general introduction to the history of the Turkish press and broadcasting up to Kırkambar magazine?s period. Then, we told Ahmet Midhat Efendi's life briefly. We presented information about Kırkambar magazine in the following section of this chapter._x000B_In the second section, we touched on the educational aspects which are main subjects of our study. The first of all, we evaluated articles about education in the magazine. Later, we created the literary part as an element of education. After this session, we wrote the philosophy part as an element of education. After this chapter, we consider other topics as an element of education. We analyzed it in two parts as social sciences and physical sciences._x000B_In the conclusion we evaluated the current cultural activities of the period within the framework of Kırkambar on making evaluations. In addition, we were detecting some determinations by mentioning some social problems. Finally, we have demonstrated articles of magazine Kırkambar chronologically.