DSpace Repository

Poésie dans l`enseignement du Français

Show simple item record

dc.contributor.author DOĞAN, ÖZGECAN
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:48:53Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:48:53Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6970 NULL
dc.description.abstract Günümüzde bilgi çeşitli teknolojiler sayesinde kolayca ulaşılabilir bir hale gelmiştir ve bunun sonucunda dünya hızla gelişip değişmektedir. Yabancı dil de bu hıza ayak uydurmuş ve giderek önemini artırmıştır. Eski zamanlarda dil öğrenmek bir lüksken, bugün bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu sebepledir ki, bilgiye ulaşmak da önem kazanmıştır. İnsanlar bilgiye ulaşmak amacıyla daha iyi iletişim kurmak zorundadırlar. Bu noktada, çalışmamızın konusu olan Fransızca eğitiminin önemi de küçümsenemez. Bu çalışmada, kültürün ve bilginin etkin aktarımında önemli bir rol oynayan, şiir dilinin yabancı dil eğitiminde nasıl kullanılacağı konusunu incelemeye çalıştık. Bunu yaparken, bir yandan, şiir dilinin oluşum ve anlamlandırma süreçlerini inceledik, diğer yandan da şiir dilinin yabancı dil öğretiminde nasıl kullanılacağı konusunda öneriler getirmeye çalıştık._x000B_Yabancı dil öğrenim sürecinde, etkili bir öğretim için uygulanan öğretim yöntemlerinin çeşitlendirilmesi, yazılı ve sözlü becerilerin gelişimine yardımcı olması gerekmektedir. Bu nedenle, yabancı dil öğretiminde şiir kullanılması eğitimi daha aktif hale getirir, çünkü şiir dili öğrencilerin dikkatinin çekilmesi konusunda kolayca güdülenmeyi sağlar. Bir yabancı dil sınıfında şiirsel nitelik taşıyan öğelerin kullanılması, öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatımlarının gelişmesinde tetikleyici bir unsurdur. Bu açıdan, bu çalışma, şiirin Fransızca eğitiminde kullanımı önererek eğitim sürecinin daha kaliteli hale getirilmesini amaçlamaktadır._x000B_Çalışmamızda, öncelikle, şiir dilinin oluşumunu inceledik, daha sonra doğal dil (temel göstergesi sözcükler olan, eklemli dil) ve şiir dili sistemlerini inceledik ve daha sonra bu dilleri karşılaştırarak, anlam oluşturma süreçlerini ele aldık. Bunu yaparken, şiirin niçin daha etkili bir iletişim sistemi olduğunu değerlendirmeye çalıştık._x000B_Bu çalışmamız yabancı dilin öğretiminde yer alan sözcük bilgisi, yazma, okuma, dilbilgisi gibi derslerde etkin bir şekilde kullanılabilir. Bu çalışmanın, Fransızca'nın yabancı dil olarak öğretiminde şiirin kullanımı konusunda öneriler getirerek yeni uygulamaların kullanılmasına yardımcı olmasını bekliyoruz. Today, knowledge has become easily accessible thanks to the various technologies and as the result the world has changed and developed rapidly. This has increased the importance of learning a foreign language. In ancient times, learning a language was a luxury, but today it`s a necessity. For this reason, access to knowledge has also taken some importance. People need to better communicate in order to get accurate knowledge. Hence the fact that one can not underestimate the importance of our topic work, en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject şiir, şiirle yabancı dil öğrenimi, öğrenimde şiir kullanımı, şiir dili. Poetry, learning a foreign language with poetry, use of poetry in learning, poetic language. en_US
dc.title Poésie dans l`enseignement du Français en_US
dc.title.alternative Fransızca öğretiminde şiir en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account