dc.description.abstract |
Bu araştırma İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal etkinliklere katılma durumlarının akademik başarılarına etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Eğitim yaşam boyu devam eden bir süreçtir ve bu sürece bakıldığında bireyin dersleri dışındaki yaşantısında da kazandığı birçok davranış görülmektedir. Bu araştırma ile bireyin ders dışı sosyal etkinliklere katılma durumunun akademik başarılarına etkisinin ne düzeyde olduğu incelenmeye çalışılacaktır. Bu süreçte duyuşsal hedeflerin, tepkide bulunma basamağında yer alan sosyal etkinlik kavramı ile bilişsel alanın kavramı basamağı arasında doğrusal bir ilişkinin olduğu tam öğrenme modeline göre açıklanmıştır. Bu araştırma tarama modelinde olup araştırmacı tarafından geliştirilen sosyal etkinliklere katılma ölçeği ve kişisel bilgi formu, belirlenen araştırma örnekleminde uygulanmış, elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programı aracılığıyla çözümlenmiş, çözümleme sırasında aritmetik ortalama, standart sapma ve cinsiyet değişkeni için t-testi, anne ve babanın öğrenim durumu, ailenin aylık geliri ve not durumu için varyans analizi kullanılmıştır. Gruplar arası ilişkinin anlamlılığını belirlemede Scheffe testi kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik ders başarısı ile sosyal etkinliklere katılma ölçeği arasındaki ilişki korelasyon analizi ile yapılmıştır. The purpose of this research was to the effects of fifth grade students participation in social activities on their academic achievement.Education is a process that continues as long as the lifetime and that process include many behaviour which is gained outside of classes. This research, examine the effects of students participation in social activities on their academic achievement. This process explained by mastery learning model, affective step to make the target response contect between step in understanding the cognitive field. This is a descriptive study, the scale which is developed by researcher, is about participatin in social activities and form of personal information are applied in samples of the research. The data were analyzed by running Statistical Package for Social Sciences (SPSS 15.0) program. During the analyze, arithmetic mean, standart deviation ,t test for gender variable, parents?education level, family?s monthly income, analysis of variance for lessons achievement are used. Scheffe test is used for determine the significance of contact between the groups. Contact between academic achievement and scale of participation social activities is done by correlation analysis. |
en_US |