dc.contributor.author |
ÇİNTAY, Hakan
|
|
dc.date.accessioned |
2015-11-18T14:48:39Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-11-18T14:48:39Z |
NULL |
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/6966 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu araştırma, meslek liselerinde çalışan öğretmenlerin güven algılarının hangi demografik değişkenlere bağlı olarak, farklılık gösterdiğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın hedef evreni İzmir ili genelindeki meslek liselerinde çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise İzmir ilçelerinin gelişmişlik sıralamasına göre oluşturulmuş olan tabakalardan seçkisiz atama yöntemi ile belirlenmiş ilçelerdeki tüm meslek liselerinde çalışan öğretmenlerdir. Araştırma sürecinde belirlenen okullardan toplam 698 öğretmen, alan şefi ve müdür yardımcısına ulaşılabilmiştir ve bu kişilerin görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada öğretmenlerin güven algılarını belirleyebilmek için ?Örgütsel Güven Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesi SPSS istatistik programı kullanılarak gerçekleştirilmiş ve aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır: Yöneticilere güven boyutunda anlamlı farklılık gösteren bağımsız değişkenin sadece öğretmenlerin çalıştıkları okul türü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Meslektaşa güven alt boyutunda anlamlı farklılık gösteren değişkenler çalışanların bulunduğu okuldaki toplam öğretmen sayısı ve çalışılan okul türü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Paydaşlara güven alt boyutunda öğretmenlerde ve yöneticilerde cinsiyet, öğretmenlerde; yaş, medeni durum ve meslek dersi öğretmeni olup olmama değişkenlerinin her birinin anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların hizmet alanlarının(öğretmen, alan şefi, müdür yardımcısı) örgütsel güveninin tüm alt boyutlarında, çalışılan okul türünün ise paydaşlara güven boyutu hariç tüm güven boyutlarında anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. This study consists of teachers working in vocational high schools throughout the province of Izmir target universe. The sample of the study of development of the districts of Izmir, which was created by order of the layers determined by the method of randomly assigning teachers working in vocational institutions in all districts. During the research, a total of 698 teachers, and their opinions were achieved and they were evaluated. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Örgütsel Güven, Meslek Liseleri, Güven Türleri, Eğitim yönetimi = Educational administration ; Örgütsel güven = Organizational trust |
en_US |
dc.title |
Meslek liselerinde öğretmenlerin örgütsel güven algıları: İzmir ili örneği |
en_US |
dc.title.alternative |
Organizational trust perceptions of teachers in vocational high schools: A case study in Izmir |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |