DSpace Repository

Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan Yeni Hitit ders kitabının dört temel dil becerisi ve kültür açısından incelenmes

Show simple item record

dc.contributor.author İŞCİ, Cenan
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:48:10Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:48:10Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6957 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkçenin Yabancı Dil olarak öğretiminde kullanılan ders kitaplarından biri olan `Yeni Hitit' ders kitabı dört temel dil becerisi ve kültür açısından incelenmiştir._x000B_Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kullanılan eğitim materyallerinden biri de ders kitaplarıdır. Ders kitapları eğitim öğretim süreci boyunca sınıf içerisinde en çok kullanılan eğitim materyallerinden biridir. Öğrenicinin seviyesine uygun bir şekilde oluşturulmuş diyalog, metin ve dilbilgisi yapılarıyla hazırlanmış ders kitapları öğretme/öğrenme sürecinin başarısında önemli yere sahiptir._x000B_Bu doğrultuda, Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılan ders kitaplarının, metinlerin nasıl olması gerektiği ve bir ders kitabı veya metin oluşturulurken hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiği yönünde yapılmış çalışmalar incelenmiştir. Bu incelemeler sonucunda dört temel dil becerisi ve kültür boyutunda tablolar oluşturulmuş, B1 seviyesindeki `Yeni Hitit' ders kitabındaki metinler dört temel dil becerisi ve kültürel özellikleri açısından incelenmiştir._x000B_Temel, orta ve yüksek düzeylerden oluşan Yeni Hitit ders kitabının, `Yeni Hitit B1 seviyesinde bulunan toplam 12 üniteden 8 ünite seçilmiş ve çalışmamız 8 ünitedeki metinler ile sınırlandırılmıştır._x000B_Metinler dört temel dil becerisi bakımından incelendiğinde, bu becerilere yönelik hazırlanmış metni anlamaya yönelik soruların öğretmen kitabında yönergeler şeklinde verildiği gözlenmektedir._x000B_Metinlerin konu bakımından özellikle Batı kültürünü ve birey kavramını ön planda tuttuğu dikkat çekmektedir, hedef kültür ve diğer kültürler arasında karşılaştırma yapmaya yönelik etkinliklere az rastlanılmaktadır._x000B_Kültürel açıdan incelenen 49 metinden 4 tanesinde kültürler arası karşılaştırma yapmaya yönelik etkinlik gözlenmektedir._x000B_Öğrenci ders kitabının hazırlanmasında, metinlerde bütün beceri alanlarına yönelik etkinlikler artırılmalı, metinler çeşitli kültürler arasında karşılaştırma ve ilişkilendirme yapılabilecek içerikte düzenlenmelidir. In this study, Yeni Hitit, which is one of the textbooks used in teaching Turkish as a foreign language, is examined in terms of four basic language skills and culture._x000B_One of the training materials used in teaching Turkish as a foreign language is the textbooks. During the education and training process, they are one of the most widely used training material in the classroom. These books which contain dialogues, texts and grammatical structures prepared in accordance with the learner?s academic level have a very important place in the success of the teaching and learning process._x000B_In this respect, studies conducted about how thet exts of books used in teaching Turkish as a foreign language should be, and which points should be considered in creating a textbook or text have been examined. As a result of these, tables have been prepared for the four basic language skills and the cultural context, and the texts in Yeni Hitit B1 level have been examined in terms of the four basic language skills and cultural characteristics._x000B_When the texts are examined with regard to four basic language skills, it is observed that the questions prepared to understand the text have been given as instructions in the teacher?s book._x000B_In terms of subject matter, it is again observed that texts keep universal culture and the individual in the fore front but almost make no effort to compare the target culture and the universal culture. When examined from the cultural point of view, it is seen that only four in 49 texts have a cultural comparison._x000B_It is observed very little that in terms of subject smatter contained in the texts kept at the fore front of the concept of universal culture and the individual and it is observed very little that efforts to make a comparison between the target culture and universal culture_x000B_The mentioned book is composed of basic, intermediate and high-intermediate levels. However, our study is limited toeight units chosen from the 12 units of Yeni Hitit B1 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Dil-kültür = Language-culture ; Dört dil becerisi = Four language skills ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language learning en_US
dc.title Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan Yeni Hitit ders kitabının dört temel dil becerisi ve kültür açısından incelenmes en_US
dc.title.alternative The evalaution of the effectiveness of the textbook Yeni Hitit used in teaching Turkish as a foreing language in terms of the four basic language skills and culture en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account