Abstract:
Bu çalışmada Genel Kimya dersi alan öğrencilerin ?Asitler ve Bazlar? konusundaki akademik başarıları ve görüşlerine örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır._x000B_Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılı Dokuz Eylül Üniversitesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümünde Genel Kimya dersini alan öğrencilerden seçilen iki şube oluşturmaktadır. Şubelerden birisi kontrol diğeri ise deney grubu olarak seçilmiştir. ?Asitler ve Bazlar? konusu kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemi ile deney grubuna ise örnek olaya dayalı öğrenme yöntemi ile işlenmiştir. Çalışma grubundaki öğrencilerden ilgili bölümün 1.sınıf öğrencileri olmaları ve genel kimya dersini ilk kez alıyor olma koşulları aranmıştır._x000B_Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı SPSS 20 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test başarı puanları arasında, bağımsız (ilişkisiz) örneklemler t-testi analizi sonuçlarına göre deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur (p<0,05)._x000B_Öğrencilerin uygulanan yöntem ile ilgili görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmeler ile belirlenmiş ve sonuçlar nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin günlük yaşamla ilişkilendirmeyi desteklediği, ayrıca öğrenciyi çalışmaya teşvik ettiği görülmüştür. This study was aimed to investigate cased based learning effect on academic achievement and opinion of students attended general chemistry course._x000B_Research group was composed of two groups attended general chemistry course at Dokuz Eylül University, Department of Science and Mathematics Fields Education in 2011-2012 semesters. One of them was selected as control and the other one was selected as experimental group. ?Acids and Bases? subject was applied conventional teaching techniques and case based learning to control and experimental groups, respectively. First class students to the related department and having first time general chemistry lesson were requirements of research group._x000B_Whether meaningful differences for academic achievement of students between experimental and control group or not will be evaluated with using SPSS program. It was found that significance differences for achievement points of post test between experimental and control group in favour of experimental group (p<0.05) according to the independent samples of t-test analysis results._x000B_Students? opinions on applied technique were determined with quasi-structured interviews and results were evaluated with context analysis a one of qualitative analysis technique. It was observed that, case based learning technique was supported to the relationship with daily life and also stimulated students for working.