DSpace Repository

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleğe karşı tutum, algı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author DİNÇER, Bahar
dc.date.accessioned 2015-11-18T14:47:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T14:47:56Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6953 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü dördüncü sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik mesleki tutum, algı ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu değerlendirmelerin bağlı olduğu faktörleri incelemektir. Araştırma, 2012-2013 öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü?nde örgün ve ikinci öğretim dördüncü sınıfa devam eden 178 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma kapsamında Beck Umutsuzluk Ölçeği, ?Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği? ve ?Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algı Ölçeği? kullanılacaktır , araştırmanın yöntemi betimsel yöntemdir. Araştırmada kullanılacak olan ve veri toplama araçlarıyla toplanan veriler, araştırma amaçları doğrultusunda betimsel ve ilişkisel istatistiki işlemlere tabi tutulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularını çözümlemek için t-testi, tek yönlü varyans analizi(ANOVA) , Cronbach alfa katsayısı, Pearson korelasyon katsayısı,Sperman korelasyon katsayısı,Man-Whitney U testi , Kruskal Wallis testi, frekans ve ortalama verileri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü'nde dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve algıları arasında pozitif yönde, anlamlı bir ilişki, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve umutsuzluk düzeyleri arasında negatif yönde, anlamlı bir ilişki, öğretmenlik mesleğine yönelik algı ve umutsuzluk düzeyleri arasında negatif yönde, anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, algı ve umutsuzluk düzeyleri cinsiyet, gelir düzeyi, ikamet yeri, anne-baba eğitim düzeyleri değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermezken; öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, algı ve umutsuzluk düzeyleri ile mesleği seçme nedenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Cinsiyet değişkeni ile sadece umutsuzluk düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür The aim of this study is to examine relations between occupational attitude, perception and despair levels of Dokuz Eylül University, Education Faculty, Primary Education Mathematics Teaching Department, fourth grade students in respect to teaching occupation as well as the factors related to those assessment. Research was implemented on 178 fourth grade students of Dokuz Eylül University, Buca Education Faculty, Primary Education Mathematics Teaching Department formal and secondary education. ?Beck Hopelessness Scale?, ?Scale for Attitude Towards Teaching Occupation Scale? and ?Scale for Perception of Teaching Occupation? shall be used in this study, and the research method is descriptive research. Data to be collected by collecting tools for use in the research are subjected to descriptive and relative statistical process based on research objectives. Data obtained from the research are analyzed using SPSS 15.0 pack program. T-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Cronbach Alpha Coefficient, Pearson Correlation Coefficient,Sperman CorrelationCoefficient,Man-Whitney U Test , Kruskal Wallis Test, frequencyand medium data are used in order to analyze research findings. According to research results, it is found out that there is a positive, meaningful relation between attitude and perception of Dokuz Eylül University, Buca Education faculty, Primary Education Mathematics Teaching Department fourth grade students towards teaching occupation, a negative, meaningful relation between attitude and hopelessness towards teaching occupation, and a negative, meaningful relation between perception and hopelessness towards teaching occupation. Attitude, perception and hopelessness levels towards teaching occupation does not indicate any difference in terms of income level, district of residence, parent educationlevels variants; whereas there is a meaningful relation between attitude, perception and hopelessness levels towards teaching occupation and choice of occupation and there is a meaningful relation between only hoplessnes levels towards sex. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algı, Umutsuzluk Düzeyi, Algı, Tutum, Teaching Occupation Perception, Hopelessness Level, Perception,Attitude en_US
dc.title İlköğretim matematik öğretmen adaylarının mesleğe karşı tutum, algı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative A study of preservice teachers attitude,perception and hopelessness levels towards their professions en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account