DSpace Repository

İlköğretimde analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Özyılmaz Akamca, Güzin
dc.date.accessioned 2015-11-18T11:00:32Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T11:00:32Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6854 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmada Analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada yarı deneysel modellerden biri olan eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmada nicel veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma hesaplanmış, Korelasyon ve Çoklu Regresyon Analizi, İlişkisiz Örneklemler T- Testi, Tekrarlayan Ölçümler İçin ANOVA çözümlemeleri gerçekleştirilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak kodlanmış ve frekansları bulunmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlar arasında, Fen ve teknoloji dersi başarısı, tutumları, üst düzey düşünme becerileri, akademik risk alma davranışı ve bilimsel süreç becerileri arasında pozitif yönde korelasyon olduğu görülmüştür. Regresyon katsayılarının anlamlılığına ilişkin t-testi sonuçları incelendiğinde ise BSB ve fene yönelik tutumların fen ve teknoloji başarısı üzerinde önemli bir yordayıcı olduğu görülmüştür. Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım Ünitesi başarı testi ön test, son test ve kalıcılık testi sonuçlarından da aldıkları puanlar karşılaştırılmış ve deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Fen ve teknolojiye yönelik tutum ölçeği ve bilimsel süreç becerileri testinden aldıkları puanlar arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuş, akademik risk alma ölçeğinden alınan puanlar arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin görüşme formunda yer alan sorulara verdikleri cevaplar incelendiğinde, deney grubu öğrencilerinin kavram yanılgılarının giderilmiş olduğu söylenebilir. Bununla birlikte, kontrol grubu öğrencilerinin deney grubu öğrencilerine göre Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım ünitesindeki kavramlarla ile ilgili daha fazla kavram yanılgılarına sahip oldukları söylenebilir. Öğrencilerin bu yöntemin etkililiğine ve kullanımına ilişkin görüşleri incelendiğinde, dersten zevk aldıkları ve böyle ders işlenmesine devam edilmesini istediklerini belirtmişlerdir. Anahtar Sözcükler: Kavram yanılgıları, Kavram Karikatürleri, Tahmin-Gözlem-Açıklama, Analojiler The purpose of this study is to investigate the effects of science education based on analogies, concept cartoons and predict-observe-explain techniques on learning outcomes. In this quasi experimental study, quantitative data is analyzed by using SPSS 11,00. Standard deviations and means were calculated, and correlations, multiple regression analysis, independent t-test analysis, anova for repeated measures were performed. Qualitative data were analyzed by using content analysis. The analyses revealed the following: There is a positive correlation between science achievements, attitudes towards science, higher order thinking skills, academic risk taking and science process skills. T- test results for regression coefficency is examined, it is found that the main predictors of science achievement is scientific process skills and attitudes towards science. When the achievement test scores were compared by pre-test, post test and retention test, significant difference was found between two groups in favor of the experimental group. Also, there is significant difference between two groups' test scores of attitudes towards science and scientific process skills in favor of experimental group. On the other hand, no difference in terms of students' academic risk taking scores. Results of interviews revealed that, misconceptions were remedied in experimental group. In addition, control group has more misconception than experimental group about concepts of Living Things Unit. Opinions of students revealed that students enjoyed the lessons and wanted to continue learning science in such way. Keywords: Misconceptions, Concept Cartoons, Predict-Observe-Explain Technique, Analogies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Fen bilgisi eğitimi=Science education Kavram yanılgısı=Misconception Analoji=Analogy en_US
dc.title İlköğretimde analojiler, kavram karikatürleri ve tahmin-gözlem-açıklama teknikleriyle desteklenmiş fen ve teknoloji eğitiminin öğrenme ürünlerine etkisi en_US
dc.title.alternative The effects of science and technology education based on analogies, concept cartoons and predict-observe-explain techniques on learning outcomes en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account