DSpace Repository

İlköğretim öğrencilerinin bilimin doğasi ile ilgili anlayişlarini etkileyen faktörler

Show simple item record

dc.contributor.author Can, Bilge
dc.date.accessioned 2015-11-18T11:00:21Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T11:00:21Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6851 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarını etkileyen faktörleri tespit etmeyi içermektedir. Bilimin doğası etkinlikleri verilen öğrencilerinæ bilimsel süreç becerileri, bilimin doğası anlayışları ve kavramsal değişimlerinin incelenmesi ile bu grubun bilim, bilim insanı ve bilimsel bilgi hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Araştırmada ön ölçüm-son ölçüm kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Kontrol ve deney gruplarının oluşturulmasında öğrencilerin not ortalamalarının kullanılmasından dolayı yarı deneysel model izlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2007"“2008 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Buca ilçesinde bir devlet okulu yedinci sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmaktadır. "Vücudumuzdaki Sistemler" ünitesi Kavram Testi, Bilimin Doğası Anlayışı Ölçeği, Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği, Öğrencilere verilen Yansıtma Yaprakları ve öğrencilerin görüşleri araştırmanın veri toplama araçlarıdır. Verilerin analizinde SPSS 11.0 istatistik programı kullanılmıştır, ayrıca öğrenci görüşleri belirli başlıklar altında toplanarak sayısal dağılımı sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda, bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarını, kavramsal değişimlerini ve bilimsel süreç becerilerini kullanabilme düzeylerini arttırdığı saptanmıştır. Bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin bilim, bilim insanı ve bilimsel bilgili ile ilgili görüşlerini olumlu olarak etkilediği bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara dayanılarak eğitimcilere ve araştırmacılara bazı önerilerde bulunulmuştur. The aim of this research is to determine the factors effecting elementary school students' understanding on nature of science. Moreover it is purposed that to investigate using of science process skills, understanding on nature of science, conceptual change to investigate the views of the instructed group about the science, scientist and scientific knowledge of the students which were given the understanding on nature of science activities. In the research, the pre-test post-test experimental model with a control group was used. Quasi-experimental model was followed because of using the arithmetic mean of the students for designing the control and experimental groups. The participants of the research were 60 seventh grade students (n=60) attending to a state elemantary school n Buca/İzmir during 2007-2008 instructional year. The data collection tools were Conceptual Understanding scale about the Unit of "Body Systems" Understanding of the Nature of Science Scale, Science Process Skills Scale, Reflecting sheets Given to Students and The Views of Students. SPSS 11.0 statistical program was used for the analysis and the views of students were classified under certain headings and their numerical distribution were presented in tables. At the end of the research, it was found out the nature of science activities given to experimental group of students, increased their understandings of nature of science, conceptual understanding and science process skills' using levels. Moreover, it was determined that the activities affected the experimental group students' views about scientist and scientific knowledge positively. Finally, based on the results obtained from the study, some suggestions were given to the educators and the researchers. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title İlköğretim öğrencilerinin bilimin doğasi ile ilgili anlayişlarini etkileyen faktörler en_US
dc.title.alternative The factors effecting elemantary school students' understanding on nature of science en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account