DSpace Repository

Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author Cihanoğlu, Mehmet Onat
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:59:42Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:59:42Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6840 NULL
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme ortamlarında kullanılan öz değerlendirme ve akran değerlendirmesinin öğrencilerin akademik başarıları, derse yönelik tutumları, hatırda tutmaları ve strateji kullanımları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Araştırmada, denenceleri test etmek için kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Araştırma, Maltepe Askeri Lisesi, 2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde, İngilizce dersini alan 10. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Deney grubunda 18, kontrol grubunda 18 öğrenci araştırma sürecine katılmıştır. Deney ve kontrol grubuna ön test-son test-izleme testi olarak araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce başarı testi, İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği ve SILL 7.0 dil öğrenme stratejileri ölçeği uygulanmıştır. Deney grubunda dersler İşbirlikli öğrenme, öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi uygulamaları, kontrol grubunda ise geleneksel uygulamalarla işlenmiştir. Uygulama süresince deney grubunun uygulamalar hakkındaki geribildirimlerini almak için, izleme testleriyle beraber, nicel ve nitel sorulardan oluşan anket uygulanmıştır İngilizce dersi başarı testi, tutum ölçeği ve dil öğrenme stratejileri ölçeğine (SILL 7.0) ilişkin verilerin çözümlenmesinde, tekrarlı ölçümlerde iki yönlü varyans analizi ve karşıtlık analizi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 13 ve ITEMAN istatistik paket programlarından yararlanılmıştır. Başarı testine ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlardaæ deney ve kontrol gruplarının başarı testi puanları arasındaæ son test ile ön test arasında (p=0,00) ve ön test ile izleme testi arasında (p=0,00) anlamlı düzeyde farklılık bulunurken, son test ile izleme testleri arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Tutum ölçeğine ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlardaæ deney ve kontrol gruplarının tutum ölçeği puanları arasında, ön test ile izleme testi arasında (p=0,00) ve son test ile ön test arasında (p=0,00) anlamlı farklılaşma görülürken, son test ile izleme testi arasında anlamlı farklılaşma görülmemiştir. Dil öğrenme stratejileri ölçeğine (SILL 7.0) ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlardaæ deney ve kontrol gruplarının strateji ölçeği puanları arasında, son test ile ön test arasında tüm boyutlarda anlamlı farklılaşma görülmüştür. Katılımcıların en fazla kullandıkları stratejilerin bilişüstü, en az kullandıkları stratejilerin ise duyuşsal stratejiler olduğu görülmüştür. Nitel sorulara verilen yanıtlar incelendiğinde, öğrencilerin işbirlikli sınıfı ve BİOK (Birleştirilmiş İşbirlikli Öğrenme ve Yazma) tekniğini beğendikleri tespit edilmiştir. Ayrıca dil öğrenmeye dair stratejilerin farkında olmaktan hoşnut olduklarını ifade etmişlerdir. Diğer yandan, alternatif değerlendirme etkinliklerinin öğrenciler için zorlayıcı olduğu ve değerlendirmenin tüm basamaklarında öğrencilerin eğitilmesinin şart olduğu görülmüştür. The purpose of the research is to argue the effects of self-assessment and peer assessment used in cooperative learning environments on academic achievements, attitudes towards the course and retention levels of students. In order to test the hypotheses, a pre-test and post-test model with control group was used. The research was carried out with tenth grade students taking English Course in the second term of 2006- 2007 academic year at Maltepe Military High School. There were 18 students in the experimental group and 18 students in the control group. An attitude scale, an achievement test and a language learning strategies inventory (SILL 7.0) on English course "“in the form of a pretest, a posttest, and a follow up test developed by the researcher- were implemented to the experimental and the control groups. The experimental group was given lessons with cooperative learning, self-assessment and peer assessment activities whereas the control group was instructed in traditional methods. In addition to the follow up test, a questionnaire with qualitative and quantitative questions was given to acquire the practice feedback of the experimental group. Two-way variance and contrast analysis in repeated measures were used in assessing data of students' attitudes towards the course, English course achievement and strategy inventory. SPSS 13 and ITEMAN statistical software were run to analyze the received data. Results obtained through the analysis of achievement test data demonstrated a significant difference between achievement test scores of the experimental and the control groups, between pre-test and post-test (p=0.00) and between the pre-test and the follow-up test (p=0.00). On the other hand, there was no significant difference between the post-test and the follow up test. Results obtained through the analysis of attitude scale data demonstrated a significant difference between attitude scale scores of the experimental and the control groups, between pre-test and follow up test (p=0.00) and between post-test and pre-test (p=0,02). However, there was no significant difference between the post-test and the follow up test scores. The results based on the analysis of the SILL 7.0 exposed a significant difference between strategy inventory scores of the experimental and the control groups, between post-test and pre-test (p=0,00) for all of the strategy elements. It was also clear that the participants utilized metacognitive strategies in a very high rate, whereas they used affective strategies in a very low rate. The analysis of the answers students gave to the quantitative questions revealed that students liked cooperative classrooms and the CIRC (Cooperative Integrated Reading And Composition) method. Besides, they liked being aware of language learning strategies in the process of language learning. On the other hand, it was obvious that alternative assessment activities were seriously challenging to the students and they had to be trained through all the steps of assessment. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İşbirlikli öğrenme=Cooperative learning en_US
dc.title Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri en_US
dc.title.alternative The effects of self and peer assessment from among alternative assessment approaches in cooperative learning environments on students' achievement, attitudes towards course and further retention levels en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account