DSpace Repository

Dilbilgisi kavramlarının öğretiminde ana dil kullanımının öğrenci başarısına etkileri

Show simple item record

dc.contributor.author Şimşek, Meliha Rabiye
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:58:19Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:58:19Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6817 NULL
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, erek dildeki dilbilgisi kavramlarının öğretiminde ana dildeki kavramlardan yararlanılmasının öğrencilerin dilbilgisi başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkilerini saptamaktır. Bu nedenle, dil kuramı olarak Minimalist Programı ve öğrenme kuramı olarak Yapılandırmacılığı temel alan bir dil öğrenme modeli "“ Anadil Destekli Dil Öğrenme "“ tasarımlanmıştır. Bu araştırmanın denencelerini sınamak için kontrol gruplu öntest-sontest deney deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2008-2009 Güz yarıyılında Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Bölümü C düzeyindeki öğrenciler ile yürütülmüştür. Deney grubunda 24æ kontrol grubunda ise 23 öğrenci araştırma sürecine katılmıştır. Deney ve kontrol grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen bir İngilizce dilbilgisi başarı testi öntest-sontest-izleme testi olarak uygulanmıştır. Deney süresinceæ kontrol grubuna erek dildeki dilbilgisi kavramları geleneksel yöntemlerle öğretilirken deney grubuna ise ana dildeki kavramlardan yararlanarak Anadil Destekli Dil Öğrenme (ADDÖ) ile öğretilmiştir. Deney sonunda, deney grubundaki öğrencilerin ADDÖ uygulamalarına ilişkin görüşlerini betimlemek için nitel sorulardan oluşan çıkış anketi uygulanmıştır. İngilizce dilbilgisi başarı testiyle toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi ve kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmış ve SPSS 16.00 ile TAP istatistik programlarından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göreæ deney ve kontrol gruplarının sontest ortalama puanları arasında (p=0,041) ve izleme testi ortalama puanları arasında (p=0,002) anlamlı farklılık bulunurken deney ve kontrol gruplarının izleme testi-öntest ortalamaları (p=0,001) ile izleme testi-sontest ortalamaları (p=0,039) arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı ve deney grubu lehine olduğu saptanmıştır. Bir başka deyişleæ ADDÖ uygulamaları, geleneksel yöntemlere göre İngilizce dilbilgisi başarısını arttırmada daha etkilidir ve ADDÖ ile gerçekleştirilen dilbilgisi öğretimi, geleneksel yöntemlere göre daha kalıcıdır. ADDÖ uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşlerini betimlemek amacıyla deney grubuna verilen çıkış anketi verilerinin çözümlenmesi sonucunda ise katılımcıların dilbilgisi öğrenirken ana dil kavramlarından yararlanılmasını olumlu bulduğu görülmüştür. The purpose of this study is to indicate the effects of the use of L1 concepts in the teaching of the L2 grammar on the achievement of the students and the retention of the learning. For this reason, a language learning model "“ the L1-Assisted Language Learning "“ was designed on the basis of the Minimalist Program as the theory of language along with Constructionism as the theory of learning. In order to test the hypotheses of this study, a pretest-posttest control group design was used. The research was performed with the C level students at the School of Foreign Languages (Dokuz Eylül University) in the Fall term of 2008-2009 Academic Year. In the experimental group, there were 24 participants, while there were 23 students in the control group. An achievement test of English grammar, written by the researcher, was administered three times as the pretest, the immediate posttest and the delayed posttest. During the course of the experiment, the control group was instructed by using the traditional methods of teaching, whereas the experimental group was instructed by using the grammar concepts in L1 or namely by the L1-Assisted Language Learning (L1-ALL). At the end of the experiment, the experimental group received an exit survey with the purpose of describing their views on the L1-ALL practices. For the analysis of the data derived from the achievement test of English grammar, t-test and covariance analysis (ANCOVA) was applied, and SPSS 16.00, along with TAP statistical software, was used. According to the results of the study, there was a significant difference both between the immediate posttest scores (p=0.041) and between the delayed posttest scores (p=0.002) of the two groups. Also, the difference between the delayed posttest-pretest mean scores (p=0.001) and the difference between the delayed posttest-immediate posttest mean scores (p=0.039) were statistically significant in favor of the experimental group. In other words, the L1-ALL practices are more effective than the traditional methods in increasing the achievement of English grammar, and the grammar instruction through the L1-ALL practices is more lasting than the traditional methods. The analysis of the data from the exit survey indicated that the use of L1 concepts in the teaching of grammar was considered positive. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject İki dilli=Bilungualism Evrensel dilbilgisi=Universal grammar Minimalizm=Minimalism en_US
dc.title Dilbilgisi kavramlarının öğretiminde ana dil kullanımının öğrenci başarısına etkileri en_US
dc.title.alternative The effects of l1 use on the achievement of the students in the teaching of grammar concepts en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account