DSpace Repository

Viyolonsel öğretiminde ilk bir yılda uygulanacak program taslak önerisi

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZTOPALAN, RUKEN
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:57:51Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:57:51Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6809 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma, Talim Terbiye Kurulu'nun 27 Ocak 1997 tarih ve 2470 sayılı MEB Tebliğler Dergisi'nde yayınlanan ?Temel Sanat Eğitimi (Çalgı-Viyolonsel) Dersi Öğretim Programı?nın konularını, hedef ve hedef davranışlarını, öğrenme-öğretme durumlarını ve değerlendirme ölçütlerini temel almıştır. Konuyla ilgili ihtiyaç analizi doğrultusunda yapılan görüşmeler sonucu ortaya çıkan farklı yaklaşımlar yeni bir program taslağına yansıtılmış ve program yeniden yapılandırılmaya çalışılmıştır._x000B_Tarama modeli ve nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veriler;_x000B_? Literatür taraması_x000B_? İhtiyaç analizine yönelik 20 viyolonsel öğretim elemanı ve öğretmenlerine yönelik görüşme formları ile toplanmıştır._x000B_Araştırmanın çalışma grubunu, Ege Bölgesi'nde yer alan bütün Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri, Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalları ve Devlet Konservatuvarları oluşturmuştur. Araştırmanın bulgularına dayanarak, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri'nin birinci yılının (9. sınıf) viyolonsel eğitimi dersine yönelik konular, hedef ve hedef davranışlar, öğrenme-öğretme durumları ve değerlendirme ölçütleri yeniden düzenlenmiştir. Araştırmanın viyolonsel eğitimine ışık tutması umulmaktadır._x000B_Ayrıca bu araştırmanın raporlaştırma aşaması sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı'nca yürürlüğe konan viyolonsel programıyla paralellik gösteren bu taslak program yürürlükteki yeni programı da elde edilen bilimsel bulgularla desteklemiş olmaktadır. This study is based on the topics, goals, target behaviors, learning-teaching situations and evaluation criteria as outlined in the National Board of Education Bulletin No. 2470, published January 27, 1997 and entitled ?Basic Arts Education Syllabus (Cello).? A need analysis of the diverse approaches discovered through discussions held in regard to the subject became the basis of an attempt to reflect them in a new, re-configured draft of the syllabus._x000B_Data collected by means of:_x000B_? a literature survey and_x000B_? a needs analysis questionnaire distributed among 20 cello faculty members and teachers_x000B_formed the basis for the qualitative research methods used in the study._x000B_All fine arts and sports high schools, post-secondary music education departments and state conservatories in the Aegean Region were included in the population surveyed by the study. Based on the findings of this study, the topics, goals, target behaviors, learning-teaching situations and evaluation criteria for first-year (9th grade) cello lessons at fine arts and sports high schools have been re-organized. It is hoped that this research will be helpful in shedding light on the study of the cello._x000B_Furthermore, the draft syllabus shows parallels to the current syllabus - set in effect by the National Department of Education during the process of documenting this study ? and supports it with scientific invention. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Müzik aletleri = Music instruments ; Müzik eğitimi = Music education ; Sanat eğitimi = Art education ; Viyolonsel = Cello ; Yaylı çalgılar = String instruments ; Çalgı eğitimi = Instrument education ; Öğretim = Teaching en_US
dc.title Viyolonsel öğretiminde ilk bir yılda uygulanacak program taslak önerisi en_US
dc.title.alternative A recommended draft syllabus for first year cello education en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account