Abstract:
Bu araştırmanın amacı, orta düzey viyolonsel öğrencilerinin çalgı çalışma sürecinde karşılaştıkları entonasyon sorunlarını, kullanmakta oldukları özdüzenlemeli öğrenme stratejilerini saptamak, Eşlikli Parmak Açma Çalışmaları Metodunun ve çalışılan eserlerin eşliklendirilmesinin, viyolonsel öğrencilerinin entonasyon sorunlarına, kullanmakta oldukları özdüzenlemeli öğrenme stratejilerine ve derse ilişkin görüşlerine olan etkilerini belirleyerek eşlikli çalışmanın, çalgı çalışma sürecindeki yerini ortaya koymaktır._x000B_Araştırma, 2009-2010 Öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı' nda öğrenim görmekte olan beş viyolonsel öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler dönem boyunca seviyelerine uygun kendi seçtikleri bir eseri ve yine teknik düzeylerine uygun dört ya da altı adet etüdü iki saatlik günlük çalışma süreçlerinde çalışmışlardır. Araştırmada eşlikli çalışmaların etkilerini belirleyebilmek amacıyla dönemin ilk altı haftasında öğrenciler Feuilliard Günlük Çalışmalar Metodundan çalışmalar, etütler ve eserlerini çalışmışlardır. Sonraki altı hafta boyunca öğrenciler, ses sitemi ile donatılmış çalışma odalarında Eşlikli Parmak Açma Çalışmaları Metodunu, etütlerini ve parçalarını eşlikli çalışmışlardır._x000B_Eşlikli parmak açma çalışmalarının ve eşlikli çalışmaların öğrencilerin gerçekleştirdiği entonasyon hatalarına olan etkisi dönem boyunca iki haftada bir yapılan altı kayıt sonuçları ile zaman serileri deney deseni kullanılarak, kullandıkları özdüzenleme stratejilerine etkisi dönemin başında ortasında ve sonunda gerçekleştirilen gözlem ve görüşmeler ile ve derse ilişkin görüşlerine olan etkisi dönem sonunda yapılan görüşmelerle saptanmıştır._x000B_Gözlem ve görüşmelerden elde edilen veriler nitel analiz tekniklerine uygun olarak çözümlenmiştir. Araştırmanın nitel kısmına ilişkin verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilmiş yapılandırılmış gözlem formu ve yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır._x000B_Araştırmanın başlıca sonuçları şunlardır:_x000B_1. Eşlikli parmak açma çalışmaları, viyolonsel öğrencilerinin çalıştıkları eserleri çalarken gerçekleştirdikleri entonasyon hatalarında azalmaya yol açmıştır._x000B_2. Eşlikli parmak açma çalışmaları, viyolonsel öğrencilerinin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerinden özgözlem, özyargı ve öztepki basamaklarının gelişmesine yol açmıştır._x000B_3. Eşlikli parmak açma çalışmalarının, viyolonsel öğrencilerinin çalgı çalışma süreçlerini daha zevkli, daha verimli hale getirdiği ve viyolonsel ile geçirilen zamanı arttırdığı ortaya çıkmıştır. The purpose of this study is to determine both the intonation problems encountered by intermediate cello students during practice and the self-regulated learning strategies employed; then, to suggest the place of accompanied work in the instrumental studies process by determining its effects on cello students? intonation problems, the self-regulated learning strategies they employ and their views about lessons through the addition of accompaniment to the Accompanied Finger Warm-Ups Method and pieces under study._x000B_ _x000B_This study took place with five cello students from the Faculty of Education Department of Fine Arts and Music Education Program at Adnan Menderes University during the 2009-2010 academic year. During the semester, students studied a piece that they had picked up and four or six etudes suitable for their technical levels in their two hours daily study routine. For determining the effects of accompanied studies, in the first six weeks of the semester students studied Feuilliard Daily Exercises, their etudes and their pieces. Then in the second six weeks of the semester students studies the Accompanied Warm-up Studies Method, their etudes and their pieces with accompaniment in the rooms that equipped with sound systems._x000B_ _x000B_The effects of accompanied finger warm-ups on the intonation mistakes made by students were determined twice a month (six times in the semester) through a time series experiment design. Their effects on the self-regulating strategies employed by students were determined through observations and meetings which took place at the beginning, middle and end of the semester, and the effects on students? views about lessons were determined at meetings which took place at the end of the semester._x000B_Data that acquired from observations and interviews were analyzed in order to the qualitative data analysis techniques. Qualitative data gathered by the structured observation form and structured interview form which were developed by the researcher._x000B_._x000B_The main results of this study are as follows:_x000B_1. Accompanied finger warm-up exercises were effective in decreasing the number of intonation mistakes made by cello students during the performance of pieces under study._x000B_2. Accompanied finger warm-up exercises were effective in developing the self-observation, self-judgement and self-reaction stages of self-regulated learning processes in cello students._x000B_3. Accompanied finger warm-up exercises were determined effective in making the instrumental practice processes more enjoyable and more efficient while increasing the amount of time students spent with the instrument.