DSpace Repository

ANALYSIS OF DECISION MAKING STYLES OF SOCIAL MEDIA OPINION LEADERS AND SEEKERS

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZGEN, ÖZGE
dc.contributor.author DUMAN KURT, SÜMEYRA
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:56:34Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:56:34Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5715 NULL
dc.description.abstract Theory and practice both recognize the importance of opinion leadership and seeking constructs within informational interpersonal interaction. However, researches in this area do not concentrate on profiling social media opinion leaders and seekers. The purpose of this study is to describe the decision-making styles of social media opinion leaders and seekers via Consumer Styles Inventory. The empirical application is carried out on a sample of 257 undergraduate students. As a result, ten different decision making styles were found and the analysis confirm that several styles differ for high and low "social media opinion leaders" and "social media opinion seekers". Teori ve pratikteki uygulamalar, fikir liderliği ve fikir arama kavramlarının kişilerarası bilgilendirici etkileşimindeki önemini vurgulamaktadır. Buna karşın, bu alandaki literatür sosyal medyada yer alan fikir liderlerinin ve fikir arayanların profilini çıkarma konusuna odaklanmamıştır. Bu çalışmanın amacı, Tüketici Tarzları Ölçeği'ni kullanarak sosyal medyada yer alan fikir liderlerinin ve fikir arayanların karar verme tarzlarını belirlemektir. Çalışmanın ampirik uygulaması 257 lisans öğrencisinden oluşan bir örneklem üzerinde gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, on farklı karar verme tarzı ortaya çıkarılmış ve bu karar verme tarzlarının bir kısmının yüksek düzeyde ve düşük düzeyde "sosyal medyada fikir liderleri" ve "sosyal medyada fikir arayanlar"a göre farklılaştığı görülmüştür en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Tüketici Tarzları Ölçeği, Sosyal Medya, Fikir Liderleri/Arayanlar.Consumer Styles Inventory, Social Media, Opinion Leaders/Seekers. en_US
dc.title ANALYSIS OF DECISION MAKING STYLES OF SOCIAL MEDIA OPINION LEADERS AND SEEKERS en_US
dc.title.alternative SOSYAL MEDYADA YER ALAN FİKİR LİDERLERİNİN VE FİKİR ARAYANLARIN KARAR VERME TARZLARININ İNCELENMESİ en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account