Abstract:
 Bu çalışmanın amacı, turizm öğrencilerinin staj dönemlerinde yaşadıkları  duygusal etkileşimlerin kariyer tercihlerine etkisini bir yapısal model üzerinden  belirlemektir. Staj dönemi duygusal deneyimleri, öğrencilerin turizm işlerinin kendi  duygusal yönlerine uygun olup olmadığının farkına varmaları açısından önemlidir. Turizm  öğrencilerinin staj döneminde karşılaştıkları duygusal emek deneyimlerinin kariyer  tercihlerine etkileri altı gizil yapı ve altı hipotezden oluşan bir model ile sınanmıştır. Bu  kapsamda Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik  Yükseokulu'nda öğrenim gören 163 katılımcıdan elde edilen veriler analiz edilmiştir.  Elde edilen verilere LİSREL 8,54 yapısal eşitlik paket programı aracılığıyla  doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi başarıyla uygulanmıştır. Sonuçlar turizm  öğrencilerinin kariyer tercihlerinin turizm sektöründe karşılaştıkları duygusal emek  deneyimlerinden yoğun olarak etkilendiğini göstermektedir  The aim of this study is to explore the effect of internship based emotional  interactions of tourism students on their career preferences through structural equation  modeling. The importance of internship based emotional experience of students is that they  realize whether tourism works match their emotional sense or not. Factors influencing  effects of emotional labor experiences during the internship period on tourism students'  career preferences were examined using a model consisting six latent constructs and six  path hypotheses. Within this context, findings from 163 student-respondents from  Çanakkale Onsekiz Mart University, School of Tourism and Hotel Management were  analyzed. Utilizing LISREL 8,54 structural equation analysis package, a confirmatory factor  analysis and path analysis were performed successively on the collected data. Results  indicated that the tourism students' career preferences are likely to be strongly affected by  their emotional labor experiences in tourism sector.