Abstract:
Günümüzde tüketiciler herhangi bir ürün ya da hizmetin yalnızca ucuz olarak sunulmasıyla yetinmemektedir. Satın alma kararını verirken ürünün uygun fiyatının yanı sıra kalite, özgün tasarım, bakım, teknik servis gibi kriterleri de dikkate almaktadır. Ayrıca bu ürünlere istediği anda hızlı bir şekilde ulaşılabilmeyi de beklemektedirler. Bu nedenlerden dolayı kuruluş yerinin seçimi, söz konusu beklentileri karşılamak açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada tekstil endüstrisi içerisinde önemli bir yer tutan hazır giyim üretimi gerçekleştiren bir işletmenin kuruluş yeri seçimi için örnek bir model oluşturulmuştur. Modelin çözümünde Analitik Hiyerarşi Prosesi ve Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi yöntemleri uygulanmış ve bulanıklığın, sonuçlara olan etkisi ortaya konulmuştur Today's consumers are not totally satisfied with produced or services solely offered at low prices. They also expect quality, original design and optimum need satisfaction, in addition to quick access to products having those qualities. In this regard, choosing the right place for incorporation is of utmost importance for companies to meet the above-mentioned expectations. In this study, an exemplary model is developed for choosing the place of incorporation in textile industry. The model is solved through analytical hierarchy process and fuzzy analytical hierarchy process and the effects to the results are betrayed. Keywords: Analytical Hierarchy Process, Fuzzy Analytical Hierarchy Process, Choosing the Place of Incorporation, Textile Industry.