DSpace Repository

DENİZCİLİK EĞİTİMİNDE ETKİN ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMADA BİREYSEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN ÖNEMİ

Show simple item record

dc.contributor.author KALKAN, MUSTAFA
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:53:52Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:53:52Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5667 NULL
dc.description.abstract Denizciliğin ayırt edici özelliği, çok disiplinli donanımla uluslararası çalışma ortamında sürdürülmesidir. Bu belirgin özellik, deniz taşımacılığının işletme yönetimi boyutunu üstlenen karadaki uzantısında da, denizde yük ve yolcu hareketinin teknik seyir boyutunu üstlenen güverte ve gemi makine dairesindeki uzantısında da geçerlidir. Ayrıca, işletme yönetimi ile teknik seyir noktalarının etkin ve verimli işbirliği oluşturmalarında da, çok disiplinli donanım ve uluslararası özellik, deniz taşımacılığında genel performans belirleyici öneme sahiptir. Sözü edilen ayırt edici özellik, denizcilik eğitimine de yansıtılmak durumundadır. İlgili eğitim ortamının da, çok disiplinli donanım ve uluslararası ortam özelliklerinin gereklerini yerine getirmelidir. Bu gereklerden birinin "bireysel öğrenme stratejileri" olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, söz konusu stratejilerin etkili ve verimli denizcilik eğitimindeki önemini irdelemek ve tartışmaktır. Bu amaç doğrultusunda, Richard M. Felder ve Barbara A. Soloman tarafından hazırlanan (http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/styles.htm) 44 maddelik "Öğrenme Stilleri ve Stratejileri" konulu anketin Türkçeye uyarlanmış şekli uygulanmıştır. Çalışmanın ilgili bölümlerinde, anket verileri hem akademik personel hem de lisans düzeyinde denizcilik öğrenimi görmekte olan öğrenciler açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda, ilgili literatür taraması ve anket sonucu elde edilen veriler ışığında, denizcilik eğitiminde bireysel öğrenme stratejilerinin etkin değerlendirilmesi için öneriler geliştirilmiştir. The distinctive nature of shipping is that it is carried out in an international environment involving multidisciplinary knowledge. This unique characteristic is valid at both the land-based side of shipping management issues and the navigational side involving deck operations as well as engineering operations. In both sides of shipping the basic performance indicators are closely related with the extent of international and multidisciplinary competencies. Such a distinctive nature is also to be considered in maritime education and training activities. In other words, the environment provided for such activities is to comply with the requirements of the distinctive nature of shipping. Individual learning styles and strategies is thought to be one of the requirements in question. The purpose of this study is to discuss the impacts of individual learning styles and strategies on maritime education and training. To do this, the individual learning styles questionnaire prepared by Richard M. Felder and Barbara A. Soloman is utilized (http://www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/public/ILSdir/styles.html) the Turkish version of this questionnaire has been conducted through both the students and the instructors of a maritime education institution. The detailed findings gained through this conduction are discussed and shared throughout the sections of this study supplemented by a thorough literature review. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Öğrenme Stratejileri, Denizcilik Eğitimi, Bireysel Öğrenme Stilleri. Learning Strategies, Maritime Education, Individual Learning Styles en_US
dc.title DENİZCİLİK EĞİTİMİNDE ETKİN ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMADA BİREYSEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN ÖNEMİ en_US
dc.title.alternative THE IMPORTANCE OF INDIVIDUAL LEARNING STRATEGIES AT PROVIDING EFFECTIVE LEARNING SITUATIONS IN MARITIME EDUCATION en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account