Abstract:
İşletmelerin sürdürülebilirliğinin temelinde, müşteri memnuniyetini arttırmak,kaynaklarını etkin ve rasyonel kullanmak ve iş hacimlerini arttırmak yatmaktadır.Müşterilerin memnuniyetinin sağlanmasının yanında iş yapış şekillerinde verimliliğinarttırılması, iş süreçlerinin etkin yönetilmesine bağlıdır. Karar vericilerin iş sonuçlarınabakarak süreçlerde yapacağı değişikliklerin planlanmasında müşteriyi etkileyebilmesibüyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, müşteri ilişkileri yönetimi sürecinde kararvericilerin, memnuniyet sonuçlarına erişim ve sonuçları değerlendirme sürecindebilgisayar teknolojileri kullanılarak bir "Karar Destek Uygulaması" gerçekleştirmekamaçlanmaktadır.Sustainability for companies depends on increase customer satisfaction, effectiveand rational usage of resources and increases the volume of business. Both providingcustomer satisfaction and increase the productivity of business processes, effective processmanagement is required. The effect of results that decision-makers change processes due tothe working results, on customers is very important. In this study, a decision supportapplication is realized with using computer technologies on customer satisfaction resultsaccess and evaluation tasks in customer relations management process.