DSpace Repository

Elektronik Müşteri Hizmetleri Yönetimi Başarısı: Etkileyen Faktörler ve Süreç

Show simple item record

dc.contributor.author Turan, Aykut Hamit
dc.contributor.author ÖZDEMİR, Muhsin
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:29:01Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:29:01Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5442 NULL
dc.description.abstract Günümüzde firmaların müsterilerine etkin, kaliteli, verimli ve sürekli hizmet sunmaları rekabetçi kalabilmeleri için bir ön kosul olmustur. Hızla gelisen teknolojiler, özellikle bilisim ve iletisim teknolojileri, pazarlama faaliyetlerini birer teknoloji uygulaması haline getirmistir. Bilisim teknolojilerinin pazarlama faaliyetlerine uygulanmasının günümüzde en yeni görülen sekillerinde biri Customer Relationship Management (CRM – Müsteri Đliskileri Yönetimi) dir. Bu makalede CRM uygulamalarının basarı ile yapılması ve sürdürülmesi için gerekli sosyal, teknik, kültürel ve örgütsel faktörler tartısılmıs ve bütün bu faktörleri içeren bir basarı modeli gelistirilmis ve sunulmustur. Bu makale ilk kez CRM uygulamalarının basarısı konusunda isletme, psikoloji ve bilisim sistemleri literatüründeki bulguların özgün bir model olarak bir araya getirmistir. Today, in order to remain competitive, organizations have to provide efficient, high quality, productive and continuous services to their customers. Fast developing Technologies, especially information and communication Technologies have made marketing as technology implementations. One of the newly emerging applications of technology in marketing is Customer Relationship Management (CRM). In this article, social, technical, cultural and organizational factors that are required for successful CRM implementations are discussed and an Implementation Success Model is proposed. This study, for the first time the important factors derived from management, psychology and information systems literature are presented in an original model. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Customer Relationship Management (CRM), Customer Satisfaction, Information Technologies, Organizational Culture CRM Uygulama Basarısı, Müsteri Tatmini, Bilisim Teknolojileri, Güven, Örgüt Kültürü en_US
dc.title Elektronik Müşteri Hizmetleri Yönetimi Başarısı: Etkileyen Faktörler ve Süreç en_US
dc.title.alternative THE SUCCESS OF CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT: FACTORS AND THE PROCESS en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account