DSpace Repository

5Ws and 1H for Shopping Malls: Gender Effect and Teenagers

Show simple item record

dc.contributor.author İlter, Burcu
dc.contributor.author ÖZGEN, ÖZGE
dc.contributor.author AKYOL, BİLGE
dc.date.accessioned 2015-10-28T11:28:54Z NULL
dc.date.available 2015-10-28T11:28:54Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/5440 NULL
dc.description.abstract Bu çalısma, Türkiye'nin üçüncü büyük sehri olan Đzmir'de, on bes ve on dokuz yas arasındaki 1002 genç kız ve erkek üzerinde yapılmıs bir arastırmanın sonuçlarını içermektedir. Çalısmanın amacı, genç kız ve erkekler arasında alısveris merkezindeki davranısları ve gidecekleri alısveris merkezini seçerken göz önünde bulundurdukları ölçütlere verilen önem açısından fark olup olmadığını açıklamaktır. Çalısmada, verilerin azaltılabilmesi için faktör analizi, cinsiyet farklılıklarını test edebilmek için ise varyans analizi ve ki-kare testi kullanılmıstır. Bulgular, iki cinsiyet arasında birçok davranıssal değisken bakımından olduğu kadar gidilecek alısveris merkezinin seçiminde göz önünde bulundurulan ölçütler bakımından da istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunduğunu göstermektedir. The study contains the results of a survey conducted on 1002 teenager boys and girls between fifteen and nineteen ages, in Đzmir, the third largest city of Turkey. The purpose of the study is to explore whether boys and girls differ in their shopping mall behavior and criteria they consider when they select a shopping mall to go. The data were subjected to factor analysis to reduce the data, and to one-way analysis of variance and chi-square tests to test the gender differences. The findings indicate statistically significant differences among genders in many of behavioral variables as well as the criteria taken into consideration when selecting shopping mall to go. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.subject Alısveris merkezi, 15-19 arası gençler, cinsiyet Shopping Mall, Teenagers, Gender en_US
dc.title 5Ws and 1H for Shopping Malls: Gender Effect and Teenagers en_US
dc.title.alternative ALISVERĐS MERKEZLERĐ ĐÇĐN 5N 1K: CĐNSĐYET ETKĐSĐ VE GENÇLER en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account